Dyskusja:Player/Missile Graphics
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 11:28, 20 wrz 2005 0xF (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:10, 20 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. | żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. | ||
--[[Wikipedysta:0xF|0xF]] 13:25, 20 wrz 2005 (CEST) | --[[Wikipedysta:0xF|0xF]] 13:25, 20 wrz 2005 (CEST) | ||
+ | |||
+ | To wytnij. [[Wikipedysta:KMK|KMK]] 14:10, 20 wrz 2005 (CEST) |
Wersja z dnia 12:10, 20 wrz 2005
"Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3"
- A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --0xF 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)
- E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. KMK 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)
Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których duszek będzie widoczny zależy od jego szerokości, grafiki (jak jest $00, to jak by nie ustawiać pozycję, nie będzie widać :) ) i tego, ile widać na ekranie (np. w emulu 168 cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment, żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. --0xF 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)
To wytnij. KMK 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)