Synthetic Arts
From Atariki
Wersja z dnia 16:54, 1 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (wyraz "Falcon" nie jest skrótem) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:57, 1 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (i jeszcze raz) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Synthetic Arts''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]] autorstwa francuskiej [[grupy]] [[Cybernetics]]. | '''Synthetic Arts''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]] autorstwa francuskiej [[grupy]] [[Cybernetics]]. | ||
- | Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości [[ST]] (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w [[GFA BASIC]]-u, uruchamia się także na [[Falcon]]-ie oraz [[TT030]]. . | + | Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości [[ST]] (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w [[GFA BASIC]]-u, uruchamia się także na [[Falcon]]ie oraz [[TT030]]. |
{{grafr|synth1_1.png}} | {{grafr|synth1_1.png}} |
Wersja z dnia 16:57, 1 cze 2006
Synthetic Arts - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST autorstwa francuskiej grupy Cybernetics.
Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości ST (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w GFA BASIC-u, uruchamia się także na Falconie oraz TT030.
O właściwym Synthetic Arts można mówić od czasu pojawienia się całkowicie zmienionej drugiej wersji pracującej w niskiej rozdzielczości ST - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu przypomina i wzorowany jest na NeoChrome. Tryb edycji w powiększeniu jest jednym z wygodniejszych spośród tego typu programów. Oprócz stawiania pixeli pozwala na rysowanie linii, kwadratów, wypełniania zamkniętych obszarów, szybką zmianę skali powiększenia, łatwe przemieszczanie, a pod prawym przyciskiem myszy znajduje się drugi kolor. Można również w zależności od wielkości pamięci komputera pracować na 99 niezależnych ekranach. Od wersji 2.025 program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. fullscreen) o maksymalnej rozdzielczości 460x276 w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie fullscreen odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu *.KID. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii STE - BLiTTER oraz palete 4096 kolorów. Nie działa na Falconie i TT030.
Ostatnia wersja nosi numer trzy i zachowuje wszystkie cechy wersji drugiej. W zasadzie jest jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na ST oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku STE. Importuje obrazki z formatu Spectrum 512.
Działa również na Falconie i TT030.
Powiązane strony
- Synthetic Arts 1.1 do pobrania
- Synthetic Arts 2.4 do pobrania
- Syntehtic Arts 3 do pobrania
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.