Draconus
From Atariki
Wersja z dnia 19:47, 5 cze 2006
- Program - Ian Copeland
- Grafika i projekt gry - Michael Owens
- Muzyka i efekty specjalne - Adam Gilmore
- Wersja Atari: COGNITO (1988 r.)
Program Michaela Owensa i Iana Copelanda wprowadza nas w fantastyczny świat. Rządzą nim prawa magii i mistycyzmu. W potężnym królestwie smoków zdarzyło się nieszczęście, dotykające często nie tylko baśniowe ludy. Oto władzę zdobył podstępny i potężny tyran - smok Serekos, który
nawet dla smoków zamieszkujących krainę jest straszliwą bestią. Obalony władca krainy, najodważniejszy i najsilniejszy - Draconus, podejmuje ostatnią, desperacką próbę odzyskania tronu i przywrócenia spokoju oraz bezpieczeństwa swoim swym poddanym. Zadanie jest niełatwe. Serekos bowiem zamieszkał w podziemiach starożytnego zamczyska, chronionych przez czarną magię. Wyzwolone przez nią siły ciemności grożą śmiercią każdemu śmiałkowi, który spróbuje się wedrzeć w ten mroczny labirynt.
Trzeba jednak przyznać, że bohater nasz ma trochę szans w walce z potężnym wrogiem. Po swych przodkach, królewskiej dynastii smoków odziedziczył siły większe, niż jakikolwiek mieszkaniec kraju. Zna także pradawne podania, opowiadające o magicznych talizmanach dawnych mieszkańców kraju, które ponoć do dziś przetrwały w katakumbach pod zamkiem królewskim. Wśród nich trwa tam ponoć największa tajemnica starożytnych - kule żywego ognia. Legendy mówią, że ten, który raz posiądzie ten sekret, zawsze już będzie mógł użyć go do przeciw swym wrogom. Jeżeli tylko zdoła go znaleźć...
Podziemia starego zamku tworzą zawikłany labirynt złożony z blisko 100 komnat. Na domiar złego część budowli w ciągu wieków zalała woda. Aby osiągnąć cel, Draconus musi najpierw zdobyć wiele tajemniczych przedmiotów porozrzucanych po podziemiach. Magiczne trójnogi błyskawicznie odnowią jego wyczerpane siły. Puchary z ognistym likworem zwiększą moc ognistego gruczołu w paszczy (jak każdy smok, Draconus ma możliwość ziania ogniem - pamiętaj jednak, że ilość strzałów jest ograniczona).
Najważniejsze jednak są cztery magiczne przedmioty, bez których nie wypełni swojej misji. Oto one:
- Morph Helix - Spirala Kształtów - dzięki niej Draconus może przemienić się w Draconewta - postać wodną i dostać do dalszych części labiryntu.
- Dragon's Eye - Oko Smoka - dzięki niemu otworzą się przejścia zamknięte mistycznymi murami
- Shield of Grom - Tarcza Groma, demona-wojownika z piekła rodem - pozwoli Draconusowi spadać z dowolnej wysokości bez obawy o życie, a także ograniczy utratę sił przy starciach ze strażnikami podziemi, tworami czarnej magii Serekosa.
- Staff of Findol - Laska Findola Necromancera - tylko dzięki niej można posiąść władzę nad kulami żywego ognia. Rozsiane tu i ówdzie po labiryncie stanowią jedyną broń, którą można dobrać się do skóry Serekosa.
Tak więc nie pozostaje Ci, Drogi Czytelniku, nic innego, jak dopomóc prawowitemu władcy smoków w walce o odzyskanie dziedzicznego tronu.
ŁADOWANIE PROGRAMU
Kaseta: Włącz komputer wciskając klawisze OPTION i START. Po usłyszeniu brzęczyka wciśnij PLAY w magnetofonie, a następnie RETURN. Gra jest bardzo długa - ładowanie potrwa blisko 17 minut.
Dysk: Włóż dyskietkę z programem do stacji dysków i włącz komputer wciskając OPTION - gra ładuje się automatycznie.
KIEROWANIE DRACONUSEM
Do kierowania grą wykorzystuje się jedynie joystick.
- w lewo/prawo - ruch w tych kierunkach
- w górę - podskok
- w dół - przysiad
- w dół + FIRE - strzał ogniem w pozycji stojącej
- w dół + FIRE - strzał w przysiadzie
- w prawo/lewo + FIRE - uderzenie pięścią
- w górę + w prawo - skok w prawo
- w górę + w lewo - skok w lewo
Ruch w wodzie - joystickiem, FIRE - strzał ogniem
Po zdobyciu kul ognistych naciśnięcie FIRE podczas podskoku spowoduje wyrzucenie kuli w kierunku, w którym zwrócony jest Draconus. W labiryncie żywy ogień występuje w czterech miejscach. W każdym z nich znajdziesz nieco inny rodzaj kul - różnica polega na kierunku, w którym miotane są pociski (na wprost, pod kątem w dół lub do góry).
KILKA DOBRYCH RAD POMOCNYCH W GRZE
- niszcz wszelkie stworzenia, o ile okaże się to możliwe
- oszczędzaj ogień
- nie zatrzymuj się w pobliżu nieruchomych gwiazdek, gdyż po chwili rzucą się one na Draconusa
- niektórych stworów nie da się zniszczyć - należy wówczas starać się unikać kontaktu z nimi
- po metamorfozie w postać wodną masz nieograniczoną ilość strzałów ogniem
- nie wchodź do wody w postaci lądowej (podstawowej) - nie umie ona pływać i natychmiast ginie
- spotkanie z kaktusami zawsze kończy się fatalnie
- z komnaty, w której znajduje się Serekos nie należy wychodzić, lecz wyskakiwać
- zakończenie gry wcale nie wymaga przebycia całego labiryntu.
(opracowane na podstawie instrukcji do gry autorstwa M.Włodarza, Warszawa 1989)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.