Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 08:44, 9 kwi 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:22, 22 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (SDP) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{SDP}} | ||
+ | |||
'''Tryby monochromatyczne ANTIC-a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: | '''Tryby monochromatyczne ANTIC-a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: | ||
* Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. | * Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. |
Wersja z dnia 10:22, 22 cze 2006
Tryby monochromatyczne ANTIC-a to 2-kolorowe tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Mają one następujące wspólne cechy:
- Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
- Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
- Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
- W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
- Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG, najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $2 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.