Rebound
From Atariki
Wersja z dnia 10:34, 7 lut 2007 Sikor (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:44, 7 lut 2007 Sikor (Dyskusja | wkład) (v-->w) Next diff → |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
== Podobne gry dla Atari XL/XE == | == Podobne gry dla Atari XL/XE == | ||
- | * [[Taverna]] | + | * [[Tawerna]] |
== Linki zewnętrzne == | == Linki zewnętrzne == |
Wersja z dnia 10:44, 7 lut 2007
Spis treści |
Z czym to się je..
"Taaaak, proszęęęę Państwa!!! Mamy finał!!! Rok 2107 to nasz roook!!!" - głos komentatora wyraźnie wskazywał na Twój sukces, drogi graczu. Jako pierwszy w historii naszego kraju doszedłeś do finału w grze "Rebound" - nowoczesnej odmianie tenisa. Nie zawiedź nas!!!
Okoliczności przyrody
Gra pseudo-sportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjska firmę Microvalue. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonała grafikę, szybką akcjęi świetną muzykę (perkusja, której motyw występuje w kilku starszych demach.
Sposób gry, czyli technikalia
Ekran tytułowy:
- OPTION - wybór poziomu trudności (od 1 do 3, prędkość rozgrywki)
- SELECT - wybór ilości graczy (1 lub 2)
- START - rozpoczęcie gry
Ekran gry: podzielony jest na trzy poziome części:
- część górna dotyczy gracza numer 2 (lub komputera, gdy zastępuje on żywego przeciwnika);
- część dolna dla 1 gracza
- część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw
Jak grać: gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudo-trójwymiarowy Pong okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa sie kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty publiczność.
Drobne oszustwa
Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje skuchę gracza sterowanego przez komputer - nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakiś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.
Podobne gry dla Atari XL/XE
Linki zewnętrzne
- Rebound na Fandalu
- Aktualna strona Microvalue