Tryby wysokiej rozdzielczości

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:43, 12 lip 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:11, 23 lut 2007
Epi (Dyskusja | wkład)
(też mi złożona zależność, phi!)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-{{SDP}} 
- 
Monochromatyczne [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: Monochromatyczne [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy:
* Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. * Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
* Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. * Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]].
* Dostępne są 2 kolory o tej samej [http://en.wikipedia.org/wiki/Chrominance chrominancji]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [http://en.wikipedia.org/wiki/Luminance luminancję] pikseli drugiego koloru. * Dostępne są 2 kolory o tej samej [http://en.wikipedia.org/wiki/Chrominance chrominancji]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [http://en.wikipedia.org/wiki/Luminance luminancję] pikseli drugiego koloru.
 +* Grafika [[PMG]] nie może zakrywać "zapalonych" pikseli pola gry, niezależnie od priorytetów ustawionych w rejestrze [[Rejestry GTIA#GTIACTL|GTIACTL]] ([[Rejestry-cienie Atari OS#GTIACTLS|GTIACTLS]]). Wpływa jedynie na zmianę ich chrominancji, analogicznie jak w poprzednim punkcie.
* W systemie [http://pl.wikipedia.org/wiki/NTSC NTSC] zachodzi [[efekt artefaktów]]. * W systemie [http://pl.wikipedia.org/wiki/NTSC NTSC] zachodzi [[efekt artefaktów]].
-* Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]].+* Dają możliwość prostego korzystania z tzw. trybów graficznych [[GTIA]].
 + 
Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $2]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $2]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]).
-{{stub}} 
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
 +{{stub}}

Wersja z dnia 17:11, 23 lut 2007

Monochromatyczne tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Mają one następujące wspólne cechy:

  • Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
  • Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
  • Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
  • Grafika PMG nie może zakrywać "zapalonych" pikseli pola gry, niezależnie od priorytetów ustawionych w rejestrze GTIACTL (GTIACTLS). Wpływa jedynie na zmianę ich chrominancji, analogicznie jak w poprzednim punkcie.
  • W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
  • Dają możliwość prostego korzystania z tzw. trybów graficznych GTIA.

Monochromatycznymi są tryby ANTIC $2 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools