World Karate Championship

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:00, 25 paź 2006
Sikor (Dyskusja | wkład)
(wytłuszczenie obu oficjalnych nazw gry)
← Previous diff
Wersja z dnia 23:45, 19 kwi 2007
Krótki (Dyskusja | wkład)
(Poprawki, rozszerzenie)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|Worldkarate1.png}} {{grafr|Worldkarate1.png}}
-Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 r. przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "'''World Karate Championship'''", a wersja NTSC jako "'''International Karate'''".+Doskonały turniej karate autorstwa [[Archer Maclean|Archera Macleana]], wydana w 1986 r. przez [[System Three Software]]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka [[Rob Hubbard|Roba Hubbarda]], słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "'''International Karate'''", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]). jako "'''World Karate Championship'''".
- +
-Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu, a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.+
 +Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.
==Sterowanie== ==Sterowanie==
Linia 12: Linia 11:
* T - włączenie muzyki w trakcie walki * T - włączenie muzyki w trakcie walki
* CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki * CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
- +* S - włączenie dźwięków w trakcie walki
 +* CTRL+S - wyłączenie muzyki w trakcie walki
Joystick (bez Fire): Joystick (bez Fire):
Linia 21: Linia 21:
* dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze * dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze
* dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika * dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika
- 
Joystick (z Fire): Joystick (z Fire):
Linia 31: Linia 30:
* lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu * lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
 +===Ukryte funkcje===
 +* Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
 +* Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.
-==Informacje dodatkowe==+==Wersje gry==
 +Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na róznych stronach kasety nagrane były wersje z róznymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:
 +* wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION;
-Jak wszyscy wiemy, Polska to dziwny kraj. Krąży(ło) u nas kilka wersji tej gry, a z najbardziej znanych to wersje:+oraz nieoficjalne modyfikacje:
-* Jednoplanszowa (Nowy Jork) z muzyką, najczęściej spotykana na starych kasetach w systemie normal;+
* Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB); * Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
-* Pełna wersja dyskowa z doczytywanymi planszami; 
* Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE) * Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)
 +"World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu [[NTSC]] przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.
 +
 +==Odnośniki zewnętrzne==
 +*[http://en.wikipedia.org/wiki/International_Karate "International Karate"] w [http://en.wikipedia.org/ angielskiej Wikipedii]
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=2592 "International Karate"] w [[Atarimania|Atarimanii]]
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=5848 "World Karate Championship"] w [[Atarimania|Atarimanii]]
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=6793 "International Karate" (beta)] w [[Atarimania|Atarimanii]]
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]

Wersja z dnia 23:45, 19 kwi 2007

Grafika:Worldkarate1.png

Doskonały turniej karate autorstwa Archera Macleana, wydana w 1986 r. przez System Three Software. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka Roba Hubbarda, słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "International Karate", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez Epyx). jako "World Karate Championship".

Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.

Spis treści

Sterowanie

Klawisze:

  • START - start gry dla jednego gracza
  • SELECT - start gry dla dwóch graczy
  • T - włączenie muzyki w trakcie walki
  • CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
  • S - włączenie dźwięków w trakcie walki
  • CTRL+S - wyłączenie muzyki w trakcie walki

Joystick (bez Fire):

  • lewo/prawo - krok w danym kierunku
  • góra - mizerny skok
  • dół - podcięcie
  • lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
  • dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze
  • dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika

Joystick (z Fire):

  • góra - kopnięcie z wyskoku
  • dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
  • <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
  • <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck
  • lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
  • lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu

Ukryte funkcje

  • Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
  • Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.

Wersje gry

Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na róznych stronach kasety nagrane były wersje z róznymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:

  • wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION;

oraz nieoficjalne modyfikacje:

  • Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
  • Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)

"World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu NTSC przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.

Odnośniki zewnętrzne


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools