World Karate Championship
From Atariki
Wersja z dnia 23:45, 19 kwi 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (Poprawki, rozszerzenie) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:50, 19 kwi 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (literówka, "do/od przeciwnika" niezupełnie przwdziwe) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{grafr|Worldkarate1.png}} | {{grafr|Worldkarate1.png}} | ||
- | Doskonały turniej karate autorstwa [[Archer Maclean|Archera Macleana]], wydana w 1986 r. przez [[System Three Software]]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka [[Rob Hubbard|Roba Hubbarda]], słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "'''International Karate'''", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]). jako "'''World Karate Championship'''". | + | Doskonały turniej karate autorstwa [[Archer Maclean|Archera Macleana]], wydany w 1986 r. przez [[System Three Software]]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka [[Rob Hubbard|Roba Hubbarda]], słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "'''International Karate'''", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]). jako "'''World Karate Championship'''". |
Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy. | Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy. | ||
Linia 19: | Linia 19: | ||
* dół - podcięcie | * dół - podcięcie | ||
* lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | * lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | ||
- | * dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze | + | * dół+tył - cios z przykucu, pięścią w krocze |
- | * dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika | + | * dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika |
Joystick (z Fire): | Joystick (z Fire): | ||
* góra - kopnięcie z wyskoku | * góra - kopnięcie z wyskoku | ||
* dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu | * dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu | ||
- | * <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika | + | * przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika |
- | * <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck | + | * tył - kopnięcie z półobrotu ala chuck |
* lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | * lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | ||
* lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | * lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu |
Wersja z dnia 23:50, 19 kwi 2007
Doskonały turniej karate autorstwa Archera Macleana, wydany w 1986 r. przez System Three Software. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka Roba Hubbarda, słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "International Karate", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez Epyx). jako "World Karate Championship".
Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.
Spis treści |
Sterowanie
Klawisze:
- START - start gry dla jednego gracza
- SELECT - start gry dla dwóch graczy
- T - włączenie muzyki w trakcie walki
- CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
- S - włączenie dźwięków w trakcie walki
- CTRL+S - wyłączenie muzyki w trakcie walki
Joystick (bez Fire):
- lewo/prawo - krok w danym kierunku
- góra - mizerny skok
- dół - podcięcie
- lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
- dół+tył - cios z przykucu, pięścią w krocze
- dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika
Joystick (z Fire):
- góra - kopnięcie z wyskoku
- dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
- przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
- tył - kopnięcie z półobrotu ala chuck
- lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
- lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
Ukryte funkcje
- Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
- Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.
Wersje gry
Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na róznych stronach kasety nagrane były wersje z róznymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:
- wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION;
oraz nieoficjalne modyfikacje:
- Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
- Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)
"World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu NTSC przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.
Odnośniki zewnętrzne
- "International Karate" w angielskiej Wikipedii
- "International Karate" w Atarimanii
- "World Karate Championship" w Atarimanii
- "International Karate" (beta) w Atarimanii
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.