Ninja
From Atariki
Wersja z dnia 13:13, 16 sty 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) (sporo rozszerzono opis) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:08, 30 sty 2008 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | {{grafr|ninja.gif}}I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di! | + | {{grafr|ninja.gif}} |
+ | I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di! | ||
== Przeciwnicy == | == Przeciwnicy == | ||
Linia 22: | Linia 23: | ||
* Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja") | * Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja") | ||
* dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze | * dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Wersja ST == | ||
+ | |||
+ | {{grafr|Ninja_st.gif}} | ||
== Autorzy == | == Autorzy == |
Wersja z dnia 19:08, 30 sty 2008
I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!
Spis treści |
Przeciwnicy
- Thug
- czyli "zbir", pospolity bandyta. Ma on opanowane tylko podstawowe sposoby walki, dość łatwy do pokonania.
- Karateka
- jak sama nazwa wskazuje, przeciwnik posługujący się tą szlachetną sztuka walki, przez co znacznie trudniejszy do pokonania od zbira.
- Evil Ninja
- po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania.
Technikalia
- gra ma 21 lokacji (patrz linkownia)
- wraz z każdym piętrem pałacu rośnie ilość przeciwników
- do zebrania jest 11 Bożków (Idols)
- po zmianie piętra przeciwnicy "ożywają", gdy nie zmieniamy poziomu - raz zabici nie przeszkadzją więcej
- z głównym bohaterem na raz walczy do dwu przeciwników, większa ich liczba może czekać na wynik walki, aby się w stosownym momencie dołączyć...
Drobne oszustwa
- Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja")
- dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze
Wersja ST
Autorzy
Autorem gry jest Steve Coleman, znany także z pozycji Pharaoh's Curse oraz Rainbow Walker. Wydana została w 1986 roku przez Mastertronic. Oryginalnym autorem muzyki jest Rob Hubbard, jednak według informacji zawartych w ASMA, nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji.
Linkownia
- Ninja w Atarimanii.
- Mapa na atari8.info.