Logo
From Atariki
Wersja z dnia 21:10, 30 kwi 2008 Daniel Koźmiński (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:55, 1 maj 2008 Daniel Koźmiński (Dyskusja | wkład) (Dodano instrukcję) Next diff → |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
OPU | OPU | ||
POWTORZ 4 NP 20 LW 90 | POWTORZ 4 NP 20 LW 90 | ||
+ | |||
+ | [http://atariki.krap.pl/images/2/24/Polskie_LOGO.pdf Manual z listą słów kluczowych] | ||
==Odnośniki zewnętrzne== | ==Odnośniki zewnętrzne== |
Wersja z dnia 12:55, 1 maj 2008
Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.
Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: Atari Logo. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - Polskie Logo (wydane przez Młodzieżową Agencję Wydawniczą, pod patronatem Bajtka - autor Wojciech Zientara), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach"). Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.
Przykładowy program rysujący kwadrat o boku 20 pikseli:
OPU POWTORZ 4 NP 20 LW 90
Manual z listą słów kluczowych
Odnośniki zewnętrzne
- Atari Logo w Wikipedii