Programowanie: Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:36, 23 cze 2008 Xxl (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:00, 23 cze 2008 Xxl (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | Zapis na ekran w systemie heksadecymalnym: | ||
+ | |||
Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli. | Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli. | ||
Linia 17: | Linia 19: | ||
tab_hex dta d'0123456789ABCDEF' | tab_hex dta d'0123456789ABCDEF' | ||
+ | </pre> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Zapis na ekran w systemie binarnym: | ||
+ | |||
+ | <pre> | ||
+ | putbin ldx #$08 | ||
+ | sta temp | ||
+ | _bit asl temp | ||
+ | lda #$08 | ||
+ | rol @ | ||
+ | sta (ekr),y | ||
+ | iny | ||
+ | dex | ||
+ | bne _bit | ||
+ | rts | ||
</pre> | </pre> | ||
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] |
Wersja z dnia 22:00, 23 cze 2008
Zapis na ekran w systemie heksadecymalnym:
Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli.
puthex pha lsr @ lsr @ lsr @ lsr @ jsr nibbel pla and #$0f nibbel tax lda tab_hex,x sta (ekr),y iny rts tab_hex dta d'0123456789ABCDEF'
Zapis na ekran w systemie binarnym:
putbin ldx #$08 sta temp _bit asl temp lda #$08 rol @ sta (ekr),y iny dex bne _bit rts