Programowanie: Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:36, 23 cze 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 22:00, 23 cze 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
 +Zapis na ekran w systemie heksadecymalnym:
 +
Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli. Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli.
Linia 17: Linia 19:
tab_hex dta d'0123456789ABCDEF' tab_hex dta d'0123456789ABCDEF'
 +</pre>
 +
 +
 +Zapis na ekran w systemie binarnym:
 +
 +<pre>
 +putbin ldx #$08
 + sta temp
 +_bit asl temp
 + lda #$08
 + rol @
 + sta (ekr),y
 + iny
 + dex
 + bne _bit
 + rts
</pre> </pre>
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] [[Kategoria:Niezbędnik kodera]]

Wersja z dnia 22:00, 23 cze 2008

Zapis na ekran w systemie heksadecymalnym:

Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli.

puthex          pha
                lsr @
                lsr @
                lsr @
                lsr @
                jsr nibbel
                pla
                and #$0f
nibbel          tax
                lda tab_hex,x
                sta (ekr),y
                iny
                rts

tab_hex         dta d'0123456789ABCDEF'


Zapis na ekran w systemie binarnym:

putbin          ldx #$08
                sta temp
_bit            asl temp
                lda #$08
                rol @
                sta (ekr),y
                iny
                dex
                bne _bit
                rts
Personal tools