Core Wars
From Atariki
Wersja z dnia 14:52, 6 lut 2009 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:13, 6 lut 2009 Bob er (Dyskusja | wkład) (wersja troche rozbudowana) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{grafr|sdx-corewars.png}} | {{grafr|sdx-corewars.png}} | ||
Napisana w 2009 roku przez [[bober]]a implementacja [http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_rdzeniowe Wojen rdzeniowych] dla ośmiobitowego Atari. | Napisana w 2009 roku przez [[bober]]a implementacja [http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_rdzeniowe Wojen rdzeniowych] dla ośmiobitowego Atari. | ||
+ | Program obsługuje nieoficjalny standard języka RedCode ICWS-88. Cała zabawa polega na napisaniu programu-wojownika, który zniszczy każdego przeciwnika. Zwycięstwo następuje w momencie wykonania przez ostatni aktywny wątek wroga rozkazu DAT. | ||
- | Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu Red (REDCODE.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x. | + | Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu RedCode (RC.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x: |
+ | * COREWARS.MAN - opis pakietu jako całości, | ||
+ | * MARS.MAN - opis programu uruchamiającego, | ||
+ | * RC.MAN - opis kompilatora, | ||
+ | * REDCODE.MAN - pełny opis języka RedCode w wersji ICWS-88. | ||
- | Całość działa tylko pod [[SpartaDOS X]]. | + | Ta implementacja ma następujące ograniczenia: |
+ | * rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek, | ||
+ | * cała walka trwa 32 rundy, | ||
+ | * jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP'). | ||
+ | |||
+ | Całość działa tylko pod [[SpartaDOS X]]. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje. | ||
+ | |||
+ | == Skrócona instrukcja obsługi == | ||
+ | * Piszemy własnego wojownika. Zapisujemy go w pliku <code>WOJOWNIK.RED</code>, | ||
+ | * Kompilujemy go pisząc polecenie: <code>RC WOJOWNIK.RED WOJOWNIK.CRE</code>, | ||
+ | * Jeśli nie było błędów kompilacji, możemy startować walkę: <code>MARS WOJOWNIK.CRE WROG.CRE</code>. | ||
+ | |||
+ | Można też uruchomić MARSa w trybie debug - z jednym wojownikiem. Jest to pomocne podczas testowania własnego zawodnika. Aby uruchomić grę w tym trybie należy podać tylko jeden program: <code>MARS WOJOWNIK.CRE</code>. | ||
== Download == | == Download == |
Wersja z dnia 20:13, 6 lut 2009
Napisana w 2009 roku przez bobera implementacja Wojen rdzeniowych dla ośmiobitowego Atari. Program obsługuje nieoficjalny standard języka RedCode ICWS-88. Cała zabawa polega na napisaniu programu-wojownika, który zniszczy każdego przeciwnika. Zwycięstwo następuje w momencie wykonania przez ostatni aktywny wątek wroga rozkazu DAT.
Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu RedCode (RC.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x:
- COREWARS.MAN - opis pakietu jako całości,
- MARS.MAN - opis programu uruchamiającego,
- RC.MAN - opis kompilatora,
- REDCODE.MAN - pełny opis języka RedCode w wersji ICWS-88.
Ta implementacja ma następujące ograniczenia:
- rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek,
- cała walka trwa 32 rundy,
- jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP').
Całość działa tylko pod SpartaDOS X. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje.
Skrócona instrukcja obsługi
- Piszemy własnego wojownika. Zapisujemy go w pliku
WOJOWNIK.RED
, - Kompilujemy go pisząc polecenie:
RC WOJOWNIK.RED WOJOWNIK.CRE
, - Jeśli nie było błędów kompilacji, możemy startować walkę:
MARS WOJOWNIK.CRE WROG.CRE
.
Można też uruchomić MARSa w trybie debug - z jednym wojownikiem. Jest to pomocne podczas testowania własnego zawodnika. Aby uruchomić grę w tym trybie należy podać tylko jeden program: MARS WOJOWNIK.CRE
.
Download
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.