Core Wars
From Atariki
| Wersja z dnia 14:52, 6 lut 2009 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 20:13, 6 lut 2009 Bob er (Dyskusja | wkład) (wersja troche rozbudowana) Next diff →  | 
			||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| {{grafr|sdx-corewars.png}} | {{grafr|sdx-corewars.png}} | ||
| Napisana w 2009 roku przez [[bober]]a implementacja [http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_rdzeniowe Wojen rdzeniowych] dla ośmiobitowego Atari. | Napisana w 2009 roku przez [[bober]]a implementacja [http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_rdzeniowe Wojen rdzeniowych] dla ośmiobitowego Atari. | ||
| + | Program obsługuje nieoficjalny standard języka RedCode ICWS-88. Cała zabawa polega na napisaniu programu-wojownika, który zniszczy każdego przeciwnika. Zwycięstwo następuje w momencie wykonania przez ostatni aktywny wątek wroga rozkazu DAT. | ||
| - | Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu Red (REDCODE.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x. | + | Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu RedCode (RC.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x: | 
| + | * COREWARS.MAN - opis pakietu jako całości, | ||
| + | * MARS.MAN - opis programu uruchamiającego, | ||
| + | * RC.MAN - opis kompilatora, | ||
| + | * REDCODE.MAN - pełny opis języka RedCode w wersji ICWS-88. | ||
| - | Całość działa tylko pod [[SpartaDOS X]]. | + | Ta implementacja ma następujące ograniczenia: | 
| + | * rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek, | ||
| + | * cała walka trwa 32 rundy, | ||
| + | * jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP'). | ||
| + | |||
| + | Całość działa tylko pod [[SpartaDOS X]]. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje. | ||
| + | |||
| + | == Skrócona instrukcja obsługi == | ||
| + | * Piszemy własnego wojownika. Zapisujemy go w pliku <code>WOJOWNIK.RED</code>, | ||
| + | * Kompilujemy go pisząc polecenie: <code>RC WOJOWNIK.RED WOJOWNIK.CRE</code>, | ||
| + | * Jeśli nie było błędów kompilacji, możemy startować walkę: <code>MARS WOJOWNIK.CRE WROG.CRE</code>. | ||
| + | |||
| + | Można też uruchomić MARSa w trybie debug - z jednym wojownikiem. Jest to pomocne podczas testowania własnego zawodnika. Aby uruchomić grę w tym trybie należy podać tylko jeden program: <code>MARS WOJOWNIK.CRE</code>. | ||
| == Download == | == Download == | ||
Wersja z dnia 20:13, 6 lut 2009
Napisana w 2009 roku przez bobera implementacja Wojen rdzeniowych dla ośmiobitowego Atari. Program obsługuje nieoficjalny standard języka RedCode ICWS-88. Cała zabawa polega na napisaniu programu-wojownika, który zniszczy każdego przeciwnika. Zwycięstwo następuje w momencie wykonania przez ostatni aktywny wątek wroga rozkazu DAT.
Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu RedCode (RC.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x:
- COREWARS.MAN - opis pakietu jako całości,
 - MARS.MAN - opis programu uruchamiającego,
 - RC.MAN - opis kompilatora,
 - REDCODE.MAN - pełny opis języka RedCode w wersji ICWS-88.
 
Ta implementacja ma następujące ograniczenia:
- rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek,
 - cała walka trwa 32 rundy,
 - jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP').
 
Całość działa tylko pod SpartaDOS X. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje.
Skrócona instrukcja obsługi
-  Piszemy własnego wojownika. Zapisujemy go w pliku 
WOJOWNIK.RED, -  Kompilujemy go pisząc polecenie: 
RC WOJOWNIK.RED WOJOWNIK.CRE, -  Jeśli nie było błędów kompilacji, możemy startować walkę: 
MARS WOJOWNIK.CRE WROG.CRE. 
Można też uruchomić MARSa w trybie debug - z jednym wojownikiem. Jest to pomocne podczas testowania własnego zawodnika. Aby uruchomić grę w tym trybie należy podać tylko jeden program: MARS WOJOWNIK.CRE.
Download
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

