Robbo
From Atariki
Wersja z dnia 21:31, 22 sie 2005 Jellonek (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:39, 22 sie 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (kategorie dodane) Next diff → |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem [[duszki|duszków]] pod pole gry (''[[sprite underlay]]'') celem dodania szóstego koloru w trybie [[ANTIC]] 4, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów. | Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem [[duszki|duszków]] pod pole gry (''[[sprite underlay]]'') celem dodania szóstego koloru w trybie [[ANTIC]] 4, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów. | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria:Gry]] | ||
+ | [[Kategoria:Gry zręcznościowe]] |
Wersja z dnia 22:39, 22 sie 2005
Jedna z ważniejszych gier na ośmiobitowe Atari. Jest to pierwsza polska gra na "światowym" poziomie wykonania, która umożliwiła jej wydawcy, L.K. Avalon, rynkowy start.
Wzorowana na Boulder Dash oraz nieco na Sokobanie, ale względem nich mocno rozbudowana. Została napisana przez Janusza Pelca, podobno w trzy miesiące w trakcie przygotowań do matury. Wydana przez L.K. Avalon w 1989 roku (nr seryjny AC/AD 00189).
Oprócz pełnej wersji (64 plansze) powstała też wersja demonstracyjna (4 plansze) - transmitowano ją m.in. w audycjach Radio Komputer Nocą. L.K. Avalon wydało też edytor plansz Robbo Konstruktor, pozwalający tworzyć samodzielne gry.
Jedna z częściej przerabianych gier krążących po Polsce w latach dziewięćdziesiątych (zmiany dotyczyły głównie kształtu poszczegónych plansz).
Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem duszków pod pole gry (sprite underlay) celem dodania szóstego koloru w trybie ANTIC 4, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.