Jet Set Willy

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:36, 25 gru 2009
Xxl (Dyskusja | wkład)
(dodanie wersji vbxe)
← Previous diff
Wersja z dnia 16:19, 26 mar 2010
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Po polsku tytuł mniej więcej znaczy "Willy z wyższych sfer". Po polsku tytuł mniej więcej znaczy "Willy z wyższych sfer".
 +==Legenda i cel gry==
W "Jet Set Willy" gracz ma pomóc bohaterowi w sprzątaniu jego ogromnej posiadłości po właśnie zakończonym przyjęciu zbierając przedmioty rozrzucone po całym domu. Posprzątanie domu jest warunkiem udania się Willy'ego na spoczynek, gdyż drzwi do sypialni strzeże zdenerwowana sprzątaczka. Dom ma spore pokoje, a w nich, oprócz 73 przedmiotów do zebrania, znajduje się też mnóstwo pułapek i zabijających straszydeł. Na wykonanie zadania jest 5 godzin - później bohater może tylko pomarzyć o śnie. W "Jet Set Willy" gracz ma pomóc bohaterowi w sprzątaniu jego ogromnej posiadłości po właśnie zakończonym przyjęciu zbierając przedmioty rozrzucone po całym domu. Posprzątanie domu jest warunkiem udania się Willy'ego na spoczynek, gdyż drzwi do sypialni strzeże zdenerwowana sprzątaczka. Dom ma spore pokoje, a w nich, oprócz 73 przedmiotów do zebrania, znajduje się też mnóstwo pułapek i zabijających straszydeł. Na wykonanie zadania jest 5 godzin - później bohater może tylko pomarzyć o śnie.

Wersja z dnia 16:19, 26 mar 2010

Znana przebojowa gra z 1984 roku. Oryginał na ZX Spectrum wydał Software Projects. Jest ona kontynuacją nieco wcześniej wydanej gry pt. Manic Miner, podobnej do atarowskiego Miner 2049er.

Po polsku tytuł mniej więcej znaczy "Willy z wyższych sfer".

Spis treści

Legenda i cel gry

W "Jet Set Willy" gracz ma pomóc bohaterowi w sprzątaniu jego ogromnej posiadłości po właśnie zakończonym przyjęciu zbierając przedmioty rozrzucone po całym domu. Posprzątanie domu jest warunkiem udania się Willy'ego na spoczynek, gdyż drzwi do sypialni strzeże zdenerwowana sprzątaczka. Dom ma spore pokoje, a w nich, oprócz 73 przedmiotów do zebrania, znajduje się też mnóstwo pułapek i zabijających straszydeł. Na wykonanie zadania jest 5 godzin - później bohater może tylko pomarzyć o śnie.

Atari 8-bit

Wersja Tynesoftu

Pierwotnie wersja JSW na Atari 8-bit została wydana w 1987 roku przez Tynesoft. Charakteryzuje się tyleż kiepską grafiką, co świetnym, trwającym prawie 5 minut soundtrackiem autorstwa Roba Hubbarda.

Grafika:jswtitle.png Grafika:jswbathroom.png

W stosunku do oryginału gra została okrojona (52 komnaty zamiast 63). Poza tym gra ma cechy, które każą podejrzewać, że została wydana w niedokończonej postaci, np. w sypialni założona jest blokada, która nie pozwala podejść do sprzątaczki, po zebraniu przez gracza wszystkich przedmiotów nic się nie dzieje itp.

Jet Set Willy 2007

Grafika:Js2007.png Grafika:Js2007cheat.png Grafika:Js2007_3.png
Jest to konwersja z ZX Spectrum dokonana przez Xxla. Dzięki temu uzyskujemy w pełni działającą grę, z przyzwoitą prędkością poruszania tytułowego bohatera oraz... muzyką Hubbarda z oryginalnej atarowskiej wersji, co znacznie podwyższa walory gry. W artykule na atari.online.pl możemy przeczytać o powstaniu tej wersji, jak również ściągnąć ją z archiwum (w postaci pliku wykonywalnego dla Atari).

Dla osób niecierpliwych lub dla tych, dla których gra jest za trudna - mały hint. Wciśnięcie dowolnego klawisza pozwala nam na wejście do tajnego menu z ułatwieniami (cheat mode).
Grafika:Js2007new.png Grafika:Js2007cheatnew.png Grafika:Js2007_3new.png
Dwa dni po oficjalnej premierze Xxl wypuścił nową, podkolorowaną wersję (różne kolory tła, podkolorowane przedmioty do zebrania). Oprócz zmian kosmetycznych wyeliminował drobny bug i poprawił nieco grafikę (na przykład wanna na pierwszym poziomie) - gdzieniegdzie, poprzez brak atrybutów z ZX-a, grafika na Atari wyglądała na niedokończoną. Reszta praktycznie bez zmian. Różnicę można zobaczyć na powyższych screenach. Istnieje także wersja VBXE gry, gdzie dodane zostały atrybuty kolorów. Grafika:Jswvbxe.png

Atari ST

Grafika:Jetset_st.gif

Odrzutowy Willy dla Atari ST, autorstwa Paula Taylora i Carla Whitwella powstał około 1989 roku. Wydawcą miała być firma Software Projects. Jednak nigdy nie trafił do sprzedaży. Wersja ST oparta jest w 100% na oryginale ze Spectrum, jednak grafika i dźwięk zostały ulepszone w stosunku do oryginału.

Odnośniki zewnętrzne


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools