TBXL: Wczytanie obrazka
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:54, 26 maj 2010
Poniżej znajdują się przykłady dla wczytania i wyświetlenia standardowego obrazu dla Atari dla trybów graficznych. Dane obrazu mają zazwyczaj 6400 (z oknem tekstowym) lub 7680 (bez okna) bajtów.
- Wczytanie i wyświetlenie danych bezpośrednio do pamięci, sposób stosowany zazwyczaj przez Sikora
100 proc OBRAZEK: REM w TBXL stosujemy procedury 110 OPEN #1,4,0,"D:NAZWA.EXT":REM pod nazwa.ext podstawiamy odpowiednią nazwę obrazka. Open otwiera kanał IOCB 120 BGET #1,$adres_obrazka,ilość_bajtow:REM adres obrazka - gdzie wczytujemy dane, na przykład $6000, ilość bajtów - wielkość obrazka w bajtach, odpowiednio 6400 lub 7680, ewntualnie plus 4 bajty dla obrazka MIC 130 CLOSE #1:REM pamiętamy o zamknięciu kanału IOCB 140 GRAPHICS n:REM używamy odpowiedniego trybu graficznego, na przykład 24 (8+16) 150 MOVE $adres_obrazka,dpeek(88),wielkość_obrazka:REM tu wyświetlamy 160 ENDPROC:REM procedura powinna mieć swoje zakończenie
- Wczytanie i wyświetlenie danych jako zmienna tekstowa, sposób stosowany przez Larka
100 DIM OBRAZ$(6400) : REM -> dla 160x160 lub 7680 dla 160x192 110 OPEN #1,4,0,"D:nazwa_obrazka.MIC" 120 BGET #1,ADR(OBRAZ$),6400 :REM -> dla 160x160 lub 7680 dla 160x192 130 CLOSE #1 140 MOVE ADR(OBRAZ$),DPEEK(DPEEK(560)+4),6400 :REM -> dla 160x160 lub 7680 dla 160x192, wyświetlenie
- Dla obrazów typu MIC mamy dodatkowe 4 bajty (przed danymi obrazu lub za nimi), należy wtedy pamiętać o odpowiednim ustawieniu adresu obrazu. Te cztery bajty zawierają rejestry kolorów, które także możemy wykorzystać w swoich programach.
[Edytuj]
Uwagi dodatkowe
- Korzystając z metody stosowanej przez Sikora, wpisując jako adres_obrazka dpeek(88) możemy obrazek załadować bezpośrednio na ekran.
[Edytuj]