TBXL: Wczytanie danych do pamięci
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 16:10, 26 maj 2010
Poniżej znajdują się przykład dla wczytania dowolnych danych do swojego programu w TBXL. Sposób ten jest stosowany między innymi przez Sikora.
100 proc dane: REM w TBXL stosujemy procedury 110 OPEN #1,4,0,"D:NAZWA.EXT":REM pod nazwa.ext podstawiamy nazwę naszych danych, na przykład: '''D:MOJFONT.FNT''' 120 BGET #1,$adres_gdzie_wczytujemy,ilość_bajtow:REM $adres_gdzie_wczytujemy - gdzie wczytujemy dane, na przykład $9C00, ilość bajtów - jak wiele wczytujemy 130 CLOSE #1:REM pamiętamy o zamknięciu kanału IOCB 140 ENDPROC:REM procedura powinna mieć swoje zakończenie
- Alternatywną metodą jest nadanie danym nagłówków z adresami (na przykład przy pomocy Super Packera) i zapisanie takich danych do pliku (można na raz korzystać z wielu bloków połączonych w jeden plik). Tak przygotowane dane wczytujemy instrukcją jak dla plików binarnych: BLOAD"D:NAZWA.EXT" - gdzie NAZWA.EXT jest analogiczna jak w powyższym przykładzie.
[Edytuj]
Uwagi i podpowiedzi
- Plik z fontami zajmuje dokładnie 1KB (1024 bajty). Jeśli wczytamy go na granicy 1KB - wtedy bez żadnych sztuczek możemy przełączyć zestaw znaków na nowy adres, podając tylko starszy bajt adresu (Na przykład poprzez POKE 756,$9C dla danych zestawu znaków wczytanych pod adres $9C00)
- Trzeba uważać, aby wczytane dane nie weszły nam na pamić ekranu lub kod programu, należy przy tym pamiętać, że kod skompilowany znajduje się pod innymi adresami niż kod interpretowany.
[Edytuj]