GHG
From Atariki
Wersja z dnia 21:27, 2 sie 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (opis formatu) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:32, 2 sie 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (rozmiar obrazka) Next diff → |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. | Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. | ||
Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej. | Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej. | ||
- | |||
Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3: | Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3: | ||
Linia 28: | Linia 27: | ||
Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] (kolor piórka) a $0c dla [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]] (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości. | Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] (kolor piórka) a $0c dla [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]] (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości. | ||
+ | |||
+ | Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru | ||
+ | |||
+ | rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość | ||
Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie [[Graphics 8]]. | Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie [[Graphics 8]]. | ||
[[Kategoria: Formaty plików]] | [[Kategoria: Formaty plików]] |
Wersja z dnia 21:32, 2 sie 2010
Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.
offset | długość | opis |
$0000 | $0002 | szerokość bloku podana w pikselach |
$0002 | $0001 | wysokość bloku podana w pikselach |
$0003 | ... | dane obrazka |
Obrazek może posiadać rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.
Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.
Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:
1 1 1 0 7 8 5 6 8 - piksel 0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx 1 ....o... ......o. ...xxxxx 2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx : 1 2 2 1 : 7 0 5 8 3 1 6 - bit : +--0---+ +--1---+ +--2---+ - bajt linia
Dane w linii dopełniane są do bajtu (brakujące bity "x" są uzupełniane zerami).
Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.
Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru
rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość
Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8.