SoundMachine
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 17:59, 6 sty 2012
(the) Soundmachine - edytor muzyki dla Atari XL/XE. Jako jeden z niewielu edytorów oferuje operowanie na zapisie nutowym, przeznaczając na każdy z kanałów po jednym "tracku" na oddzielnej pięciolinii. Rok powstania:1986, PfP (Peter Finzel Productions)
[Edytuj]
Instrukcja
Poniżej znajduje się skrócona in strukcja obsługi programu (nie jest pełna):
- Edytor - wszelkie operacje związane z wstawianiem nut i znaków muzycznych wykonuje się za pomocą joysticka podłłączonego do pierwszego portu lub za pomocą klawiszy kursora.
- klawisze 1-5 - wybór rodzju nuty
- klawisze 6-0 - wybór "znaków" specjalnych
- klawisze WQN - krzyżyk, bemol, itp.
- klawisze ZGK - znaki edycyjne na pięciolinii
- klawisz I - odegranie utworu (przerywamy spacją)
- klawisz M - przejście do menue operacji I/O
- klawisz X - przejście do menue czyszczenia danych/ustawień zaawansowanych
- Menue ustawień zaawansowanych:
- M - wyjście do edytora
- E - Edycja zaawansowana (brzmienia, obwiednie, itd)
- C - wyczyszczenie pozycji
- X - wyzerowanie wszystkiego
- Menue operacji I/O:
- I - spis zawartości dyskietki
- L - wczytanie muzyki (rozszerzenie MUS, tylko stacja nr 1, bez podawania nazwy urządzenia)
- S - zapis muzyki, uwagi jak przy wczytywaniu
- N - tworzenie nowego utworu (kasuje dane w edytorze)
- C - tworzenie nowego utworu na dyskietce
- M - wyjście do edytora
[Edytuj]
Ciekawostki
- Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek
- Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w BASICu i przygotowane muzyczki
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.