Bump mapping
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 05:50, 9 lut 2007 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja 0xF (Dyskusja | wkład) (Bumpong) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w [[QuaST 97 invitation|intrze do invitation na QuaST-a 97]] autorstwa [[Mayonez]]a. | Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w [[QuaST 97 invitation|intrze do invitation na QuaST-a 97]] autorstwa [[Mayonez]]a. | ||
- | Przykłady użycia w takich produkcjach jak: [[Ultra]], [[More!]], [[Trip 6]], [[Total Daze]], [[Numen]] | + | Przykłady użycia w takich produkcjach jak: [[Ultra]], [[More!]], [[Trip 6]], [[Total Daze]], [[Numen]], [[Bumpong]]. |
[[Kategoria:Glosariusz]] | [[Kategoria:Glosariusz]] | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Aktualna wersja
Termin związany z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów na bazie padającego na nie światła.
Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w intrze do invitation na QuaST-a 97 autorstwa Mayoneza. Przykłady użycia w takich produkcjach jak: Ultra, More!, Trip 6, Total Daze, Numen, Bumpong.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.