MUS (Music Tracker)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 23:12, 26 sty 2018 Mono (Dyskusja | wkład) (wciecie) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:48, 27 sty 2018 Mono (Dyskusja | wkład) (→Dane patternów - za dokumentacja) Next diff → |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
=== Dane patternów === | === Dane patternów === | ||
- | * $nn $xx - <nuta nn>.xx (nn=$01: C-1) | + | * $nn $xx - <nuta nn>.xx (nn=$01: C-1) - xx to długość trwania nuty |
- | * $4x $yy - per.xx.yy | + | * $4x $yy - per.xx.yy - xx to nr perkusji, yy to długość trwania perkusji |
- | * $80 $xx - snd.xx | + | * $80 $xx - snd.xx - xx to numer brzmienia |
- | * $81 $xx - and.xx | + | * $81 $xx - and.xx - xx to maska bitów AUDCTL (odpowiada AND #$xx) |
- | * $82 $xx - ora.xx | + | * $82 $xx - ora.xx - xx to maska bitów AUDCTL (odpowiada ORA #$xx) |
- | * $83 $xx - tab.xx | + | * $83 $xx - tab.xx - xx to nr tablicy częstotliwości: |
- | * $84 $xx - off.xx | + | ** $00 - ton czysty |
+ | ** $01 - zniekształcenie 4 | ||
+ | ** $02 - zniekształcenie 4 lub 5 | ||
+ | ** $03 - zniekształcenie 5 dla zegara 1.77 MHz | ||
+ | * $84 $xx - off.xx - xx to długość trwania pauzy | ||
* $ff - koniec patternu | * $ff - koniec patternu | ||
Wersja z dnia 13:48, 27 sty 2018
Format modułu muzycznego obsługiwany przez program Music Tracker.
offset | długość | opis |
$0000 | $0004 | identyfikator: 'MTST' w ASCII ($4D $54 $53 $54) |
$0004 | $0001 | tempo |
$0005 | $0004 | flagi wyciszenia kanałów kolejno 4321 - $00: włączony, $FF: wyłączony |
$0009 | $0100 | dane 64 brzmień |
$0109 | ... | dane 4 tracków |
... | ... | dane 256 patternów |
... | ... | dane 64 obwiedni |
Spis treści |
Dane tracków
Tracki ułożone w kolejności 1234.
- $FD - wskazuje punkt zapętlenia,
- $FE - oznacza zakończenie tracka i zatrzymanie odtwarzania tracka,
- $FF - oznacza koniec tracka i zapętlenie do punktu markowanego znacznikiem $FD
- pozostałe wartości oznaczają numery patternów.
Track zawsze zakończony jest wartością $FF lub $FE.
Dane patternów
- $nn $xx - <nuta nn>.xx (nn=$01: C-1) - xx to długość trwania nuty
- $4x $yy - per.xx.yy - xx to nr perkusji, yy to długość trwania perkusji
- $80 $xx - snd.xx - xx to numer brzmienia
- $81 $xx - and.xx - xx to maska bitów AUDCTL (odpowiada AND #$xx)
- $82 $xx - ora.xx - xx to maska bitów AUDCTL (odpowiada ORA #$xx)
- $83 $xx - tab.xx - xx to nr tablicy częstotliwości:
- $00 - ton czysty
- $01 - zniekształcenie 4
- $02 - zniekształcenie 4 lub 5
- $03 - zniekształcenie 5 dla zegara 1.77 MHz
- $84 $xx - off.xx - xx to długość trwania pauzy
- $ff - koniec patternu
Dane brzmień
Każde brzmienie składa się z 4 bajtów:
- $xx - nr obwiedni
- $yy - AUDC
- $vv - parametr dla efektu
- $zz - efekt:
- $00 - vibrato o głębokości $vv
- $01 - falowanie o głębokości $vv
- $02 - przeskok o głębokości $vv
- $03 - opad częstotliwości co $vv
- $04 - opad częstotliwości co $vv
Dane obwiedni
- %zyyyxxxx - x: głośność, y: czas trwania, z: szum
- $FF - koniec obwiedni