B: Device
From Atariki
Wersja z dnia 10:16, 7 lip 2019 Montezuma (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:01, 24 lip 2019 Montezuma (Dyskusja | wkład) (dodana informacja o emulatorze Altirra) Next diff → |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
* browser access. | * browser access. | ||
*/ | */ | ||
+ | |||
+ | Również w emulatorze [http://www.virtualdub.org/altirra.html Altirra] (począwszy od wersji 3.00) znajdziemy urządzenie B: | ||
Aplikacja/gra korzystająca z urządzenia B: musi je więc otworzyć, zapisać do niego łańcuch znaków (URL) i je zamknąć, co spowoduje otwarcie okna przeglądarki internetowej i wyświetlenie w nim zawartości wskazywanej przez URL.<BR> | Aplikacja/gra korzystająca z urządzenia B: musi je więc otworzyć, zapisać do niego łańcuch znaków (URL) i je zamknąć, co spowoduje otwarcie okna przeglądarki internetowej i wyświetlenie w nim zawartości wskazywanej przez URL.<BR> |
Wersja z dnia 17:01, 24 lip 2019
Wirtualne urządzenie pozwalające na otwieranie dowolnego adresu URL w oknie przeglądarki internetowej.
Pierwsza implementacja handlera urządzenia B: pojawiła się w emulatorze Atari800, a konkretnie w jego porcie Colleen dla platformy Android.
Użytkownik może aktywować urządzenie B: w ustawieniach emulatora i zagrać we wbudowaną w emulator grę Planetary Defense 2012 autorstwa Toma Hudsona, bardziej znanego z programów: Solid States, DEGAS, czy 3D STUDIO.
Tom Hudson opowiada w wywiadzie dla podcastu ANTIC (44 minuta) o urządzeniu B:
A w kodzie źródłowym emulatora czytamy:
/* The B: device is intended as a handler for interoperating with a web browser. * The device is OPENed, a url is WRITE-n, then it is CLOSEd. * Upon closing, the ready flag in the structure is set to TRUE. * This can tested by the host port, reset to FALSE then if the string contained * in the url member looks like a url, a browser to can be spawned to that url. * The user can also be notified via a popup that an Atari program is requesting * browser access. */
Również w emulatorze Altirra (począwszy od wersji 3.00) znajdziemy urządzenie B:
Aplikacja/gra korzystająca z urządzenia B: musi je więc otworzyć, zapisać do niego łańcuch znaków (URL) i je zamknąć, co spowoduje otwarcie okna przeglądarki internetowej i wyświetlenie w nim zawartości wskazywanej przez URL.
Poniższy program w Basicu ilustruje korzystanie z urządzenia B:
OPEN #3,8,0,"B:" PRINT #3;"http://atari.pl/hsc/?x=003000129" CLOSE #3
Jak bardzo elastyczna jest koncepcja CIO świadczy fakt, że już po ukazaniu się gry Planetary Defense 2012, możliwe było napisanie nowego handlera urządzenia B:, korzystającego z URL Submit.
Bez zmiany ani jednego bitu w kodzie gry, Planetary Defense 2012 uruchomiona na prawdziwym komputerze Atari z zainstalowanym handlerem B:, prawidłowo wysyła Hi-Score przez SIO.