Graphics 6
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:39, 19 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (gr.6) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:42, 19 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (korekcja trybu antica) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Gr6.png|GR.6|right]] | [[Grafika:Gr6.png|GR.6|right]] | ||
- | Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 48 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $09]]. | + | Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0B]]. |
*Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128). | *Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128). | ||
- | *Proporcje piksela: 4x4 | + | *Proporcje piksela: 2x2 |
- | *Rozdzielczość pozioma: 80 [[piksel]]i, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 64 lub 96. | + | *Rozdzielczość pozioma: 160 [[piksel]]i, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. |
- | *Rozdzielczość pionowa: 48 linii, maksymalnie 60 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) | + | *Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) |
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie: | Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie: |
Wersja z dnia 15:42, 19 lip 2022
Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0B.
- Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x2
- Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).