Graphics 5
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 17:43, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (zajetosc pamieci) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:25, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (okno tekstowe) Next diff → |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Ekran w tyb trybie zajmuje 20*48=960 ($3C0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami. | Ekran w tyb trybie zajmuje 20*48=960 ($3C0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami. | ||
+ | Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Wersja z dnia 19:25, 20 lip 2022
Piąty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 48 linii trybu ANTIC $0A.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 4x4, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
- Rozdzielczość pozioma: 80 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 64 lub 96.
- Rozdzielczość pionowa: 48 linii, maksymalnie 60 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- %00 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- %01 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4));
- %10 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5));
- %11 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
Ekran w tyb trybie zajmuje 20*48=960 ($3C0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.