Graphics 14
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 17:59, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (zajetosc pamieci) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:30, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (okno tekstowe) Next diff → |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). | * 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). | ||
- | Ekran w tyb trybie zajmuje 20*192=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. | + | Ekran w tyb trybie zajmuje 20*192=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. |
+ | Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Wersja z dnia 19:30, 20 lip 2022
Czternasty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0C.
- Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x1
- Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 192 linii, maksymalnie 240 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
Ekran w tyb trybie zajmuje 20*192=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.