Graphics 10
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:17, 30 sie 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:26, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Dziesiąty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji [[ANTIC]]'a jest to tryb piętnasty ($0F). A tak dokładniej jest to tryb [[GTIA]] co oznacza, że [[ANTIC]] generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory. | + | Dziesiąty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji [[ANTIC]]a jest to tryb piętnasty ($0F). A tak dokładniej jest to tryb [[GTIA]] co oznacza, że [[ANTIC]] generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory. |
* Liczba kolorów: 9 | * Liczba kolorów: 9 | ||
- | * [[Proporcje pixla]]: 4x1 | + | * Proporcje piksela: 4x1 |
* Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli | * Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli | ||
* Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii | * Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii |
Wersja z dnia 13:26, 7 wrz 2005
Dziesiąty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji ANTICa jest to tryb piętnasty ($0F). A tak dokładniej jest to tryb GTIA co oznacza, że ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.
- Liczba kolorów: 9
- Proporcje piksela: 4x1
- Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli
- Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii
Cień rejestru GTIA ($D01B) znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $80 spowoduje włączenie trybu 10 w numeracji Basica.
Cienie dziewięciu rejestrów kolorów mają następujące adresy:
- $02C0 ($D012)
- $02C1 ($D013)
- $02C2 ($D014)
- $02C3 ($D015)
- $02C4 ($D016)
- $02C5 ($D017)
- $02C6 ($D018)
- $02C7 ($D019)
- $02C8 ($D01A)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.