Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Krótki (Dyskusja | wkład)
(o jednym dostępnym kolorze, o artifactingu i o dziwnych priorytetach sprite'ów)
Next diff →
Wersja z dnia 20:36, 7 wrz 2005
Tryby monochromatyczne ANTICa to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Pociąga to za sobą następujące skutki:
- Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością.
- Zachodzi efekt atrifactingu.
- Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTICa., najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $0 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.