Rebound

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:50, 25 maj 2012
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 08:35, 10 gru 2024
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 7: Linia 7:
== Okoliczności przyrody == == Okoliczności przyrody ==
-Gra pseudo-sportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjska firmę Microvalue. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonała grafikę, szybką akcjęi świetną muzykę (perkusja, której motyw występuje w kilku starszych [[demo|demach]].+Gra pseudosportowa stworzona przez [[Ivan Mackintosh|Ivana Mackintosha]] (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjska firmę Microvalue. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonałą grafikę, szybką akcję i świetną muzykę (perkusja, której motyw występuje w kilku starszych [[demo|demach]].
== Sposób gry, czyli technikalia == == Sposób gry, czyli technikalia ==
Linia 18: Linia 18:
* część dolna dla 1 gracza * część dolna dla 1 gracza
* część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw * część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw
-'''Jak grać''': gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudo-trójwymiarowy [[Pong]] okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa sie kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). +'''Jak grać''': gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy [[Pong]] okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda).
-Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty publiczność.+Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność.
== Drobne oszustwa == == Drobne oszustwa ==
-Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje skuchę gracza sterowanego przez komputer - nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakiś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.+Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje "skuchę" gracza sterowanego przez komputer nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakichś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.
== Podobne gry dla Atari XL/XE == == Podobne gry dla Atari XL/XE ==
Linia 28: Linia 28:
== Linki zewnętrzne == == Linki zewnętrzne ==
-* [http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=2833 Rebound] na Fandalu+* [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=2833 Rebound] na Fandalu
* Aktualna strona [http://www.microvalue.net/ Microvalue] * Aktualna strona [http://www.microvalue.net/ Microvalue]
-[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]+[[Kategoria: Gry dla Atari 8-bit]]

Wersja z dnia 08:35, 10 gru 2024

Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji MicroValue. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj tutaj, zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic tutaj.


Grafika:Rebound.gif

Spis treści

Z czym to się je..

"Taaaak, proszęęęę Państwa!!! Mamy finał!!! Rok 2107 to nasz roook!!!" - głos komentatora wyraźnie wskazywał na Twój sukces, drogi graczu. Jako pierwszy w historii naszego kraju doszedłeś do finału w grze "Rebound" - nowoczesnej odmianie tenisa. Nie zawiedź nas!!!

Okoliczności przyrody

Gra pseudosportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjska firmę Microvalue. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonałą grafikę, szybką akcję i świetną muzykę (perkusja, której motyw występuje w kilku starszych demach.

Sposób gry, czyli technikalia

Ekran tytułowy:

  • OPTION - wybór poziomu trudności (od 1 do 3, prędkość rozgrywki)
  • SELECT - wybór ilości graczy (1 lub 2)
  • START - rozpoczęcie gry

Ekran gry: podzielony jest na trzy poziome części:

  • część górna dotyczy gracza numer 2 (lub komputera, gdy zastępuje on żywego przeciwnika);
  • część dolna dla 1 gracza
  • część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw

Jak grać: gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy Pong okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność.

Drobne oszustwa

Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje "skuchę" gracza sterowanego przez komputer — nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakichś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.

Podobne gry dla Atari XL/XE

Linki zewnętrzne

Personal tools