DigiPaint
From Atariki
Wersja z dnia 15:10, 26 mar 2025 Krótki (Dyskusja | wkład) (Dodaję drugą znaną nazwę programu.) ← Previous diff |
Aktualna wersja Krótki (Dyskusja | wkład) (Ups, usunąłem obrazek.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{grafr|Digi_paint.png}} | ||
Program graficzny, napisany w pierwszej połowie lat 90. XX w. przez Volkera Eloessera z Niemiec i wydany przez [[MAPDA]], którego autor był członkiem. W Stanach Zjednoczonych program wydany był przez MAPDA-USA Branch pod zmienioną nazwą '''EscalPaint''', ponieważ nazwa "Digi-Paint" była już na tym rynku używana przez program na Amigę[http://www.atarimagazines.com/startv5n3/newproducts.html]. | Program graficzny, napisany w pierwszej połowie lat 90. XX w. przez Volkera Eloessera z Niemiec i wydany przez [[MAPDA]], którego autor był członkiem. W Stanach Zjednoczonych program wydany był przez MAPDA-USA Branch pod zmienioną nazwą '''EscalPaint''', ponieważ nazwa "Digi-Paint" była już na tym rynku używana przez program na Amigę[http://www.atarimagazines.com/startv5n3/newproducts.html]. | ||
Aktualna wersja
Program graficzny, napisany w pierwszej połowie lat 90. XX w. przez Volkera Eloessera z Niemiec i wydany przez MAPDA, którego autor był członkiem. W Stanach Zjednoczonych program wydany był przez MAPDA-USA Branch pod zmienioną nazwą EscalPaint, ponieważ nazwa "Digi-Paint" była już na tym rynku używana przez program na Amigę[1].
DigiPaint wykorzystywał pełną dostępną paletę Atari w trybie graficznym, który jest podobny do Paint 256 ale pracował w trybie interlace (stąd brak charakterystycznej "harmonijki" na obrazie). Interfejs był dość mocno inspirowany programem graficznym z Amigi, zresztą oprócz joysticka można go było używać z myszką do tego komputera. Bolączką DigiPainta było dość wolne działanie, z racji tego, iż był napisany w kompilowanym Turbo BASIC-u a nie czystym asemblerze.
Na ataroscenie osobą, która uży(wa)ła DigiPainta, był Dracon (2 obrazki wystawione na konkurs, w tym ten).
Link
- DigiPaint v.1.0 (Uwaga! w przypadku chęci uruchomienia z poziomu emulatora, należy zadbać aby wyłączone były wszelakie przyspieszacze transmisji i włączona była opcja "accurate sector timing")
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.