Rejestry POKEY-a

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 01:26, 22 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 01:36, 22 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)
(Lista rejestrów)
Next diff →
Linia 38: Linia 38:
<tr><td id="STIMER">$D209 (W)</td><td>STIMER</td><td> </td></tr> <tr><td id="STIMER">$D209 (W)</td><td>STIMER</td><td> </td></tr>
-<tr><td id="KBCODE">$D209 (R)</td><td>KBCODE</td><td>Kod klawiaturowy ostatnio wciśniętego klawisza. Zawartości tego rejestru nie zmienia naciśnięcie następujących klawiszy: START, SELECT, OPTION, RESET, BREAK, SHIFT oraz CONTROL.</td></tr>+<tr><td id="KBCODE">$D209 (R)</td><td>KBCODE</td><td><p>Kod klawiaturowy ostatnio wciśniętego klawisza. Zawartości tego rejestru nie zmienia naciśnięcie następujących klawiszy: START, SELECT, OPTION, RESET, BREAK, SHIFT oraz CONTROL. Klawisze konsoli patrz [[Rejestry GTIA#CONSOL|CONSOL $D01F)]]. Klawisz SHIFT patrz [[Rejestry POKEY-a#SKSTAT|SKSTAT ($D20F)]].</td></tr>
<tr><td id="SKSTRES">$D20A (W)</td><td>SKSTRES</td><td> </td></tr> <tr><td id="SKSTRES">$D20A (W)</td><td>SKSTRES</td><td> </td></tr>
Linia 85: Linia 85:
<tr><td id="SKCTL">$D20F (W)</td><td>SKCTL</td><td> </td></tr> <tr><td id="SKCTL">$D20F (W)</td><td>SKCTL</td><td> </td></tr>
-<tr><td id="SKSTAT">$D20F (R)</td><td>SKSTAT</td><td> </td></tr>+<tr><td id="SKSTAT">$D20F (R)</td><td>SKSTAT</td>
 +<td><p>Rejestr statusu transmisji szeregowej i klawiatury (Serial and Keyboard Status register). Znaczenie bitów:</p>
 +* bit 7 - framing error (0 - wystąpił)
 +* bit 6 - serial overrun (0 - wystąpił)
 +* bit 5 - przepełnienie bufora wejściowego klawiatury (0 - wystąpiło)
 +* bit 4 - kopia wejścia szeregowego
 +* bit 3 - klawisz SHIFT (0 - wciśniety)
 +* bit 2 - dowolny klawisz (0 - wciśnięty)
 +* bit 1 - transmisja danych (0 - w toku)
 +* bit 0 - nieużywany, zawsze 1.
 +</td></tr>
</table> </table>

Wersja z dnia 01:36, 22 wrz 2005

Układ POKEY, 25 rejestrów.

Główny zegar POKEY-a ma częstotliwość 1773446,25 Hz w systemie PAL oraz 1789772,5 Hz w systemie NTSC.

Lista rejestrów

</table>
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

AdresEtykietaOpis
$D200 (W)AUDF1
$D200 (R)POT0
$D201 (W)AUDC1
$D201 (R)POT1
$D202 (W)AUDF2
$D202 (R)POT2
$D203 (W)AUDC2
$D203 (R)POT3
$D204 (W)AUDF3
$D205 (W)AUDC3
$D206 (W)AUDF4
$D207 (W)AUDC4
$D208 (W)AUDCTL
$D208 (R)POTST
$D209 (W)STIMER
$D209 (R)KBCODE

Kod klawiaturowy ostatnio wciśniętego klawisza. Zawartości tego rejestru nie zmienia naciśnięcie następujących klawiszy: START, SELECT, OPTION, RESET, BREAK, SHIFT oraz CONTROL. Klawisze konsoli patrz CONSOL $D01F). Klawisz SHIFT patrz SKSTAT ($D20F).</td></tr>

$D20A (W)SKSTRES
$D20A (R)RANDOMLiczba pseudolosowa z zakresu od 0 do 255.
$D20B (W)POTGO
$D20C-Rejestr nieużywany.
$D20D (W)SEROUTRejestr wyjściowy dla transmisji szeregowej.
$D20D (R)SERINRejestr wejściowy dla transmisji szeregowej.
$D20E (W)IRQEN <p>Rejestr zezwoleń na wygenerowanie przerwań IRQ. Ma cień IRQENS pod adresem $0010. Przypisanie bitów jest w obydwu identyczne (0 - przerwanie zabronione):</p>
  • bit 7 - przerwanie klawisza BREAK
  • bit 6 - przerwanie klawiatury
  • bit 5 - odczyt z łącza szeregowego
  • bit 4 - zapis na łącze szeregowe
  • bit 3 - koniec transmisji szeregowej
  • bit 2 - licznik nr 4
  • bit 1 - licznik nr 2
  • bit 0 - licznik nr 1

<p>Przy blokowaniu przerwań IRQ należy raczej korzystać z cienia. Np. zablokowanie klawisza BREAK uzyskuje się przez:</p>

    lda irqens
    and #$7f
    sta irqens
$D20E (R)IRQST <p>Rejest statusu przerwań IRQ. Cień IRQSTAT pod adresem $0011. Przypisanie bitów (0 - przerwanie wystąpiło):</p>
  • bit 7 - przerwanie klawisza BREAK
  • bit 6 - przerwanie klawiatury
  • bit 5 - odczyt z łącza szeregowego
  • bit 4 - zapis na łącze szeregowe
  • bit 3 - koniec transmisji szeregowej
  • bit 2 - licznik nr 4
  • bit 1 - licznik nr 2
  • bit 0 - licznik nr 1
$D20F (W)SKCTL
$D20F (R)SKSTAT <p>Rejestr statusu transmisji szeregowej i klawiatury (Serial and Keyboard Status register). Znaczenie bitów:</p>
  • bit 7 - framing error (0 - wystąpił)
  • bit 6 - serial overrun (0 - wystąpił)
  • bit 5 - przepełnienie bufora wejściowego klawiatury (0 - wystąpiło)
  • bit 4 - kopia wejścia szeregowego
  • bit 3 - klawisz SHIFT (0 - wciśniety)
  • bit 2 - dowolny klawisz (0 - wciśnięty)
  • bit 1 - transmisja danych (0 - w toku)
  • bit 0 - nieużywany, zawsze 1.
Personal tools