Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 06:24, 21 gru 2005
Procedura mnoży dwie 16-bitowe liczby bez znaku umieszczone w rejestrach FR0 ($D4) i FR1 ($E0). 32-bitowy wynik umieszczany jest w FR0.
int16mul
?frf = fr1+2
clc
lda fr0 ;if one of the numbers is 0
ora fr0+1 ;the result is 0 as well
beq ?clr
lda fr1
ora fr1+1
beq ?clr
ldx #$01 ;copy fr0 to frf
?cp lda fr0,x
sta ?frf,x
dex
bpl ?cp
jsr ?clr ;clear the fr0 (result)
ldx #16
?mul lsr fr1+1 ;main loop
ror fr1
bcc ?noad
clc
lda fr0+2
adc ?frf
sta fr0+2
lda fr0+3
adc ?frf+1
sta fr0+3
bcs ?exit
?noad lsr fr0+3
ror fr0+2
ror fr0+1
ror fr0
dex
bne ?mul
clc
rts
?clr ldx #$03
lda #$00
?cl sta fr0,x
dex
bpl ?cl
rts
