Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 06:24, 21 gru 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 06:27, 21 gru 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 6: | Linia 6: | ||
| clc | clc | ||
| - | lda fr0 ;if one of the numbers is 0 | + | lda fr0 ;gdy mnoznik albo mnozna jest zerem |
| - | ora fr0+1 ;the result is 0 as well | + | ora fr0+1 ;to zerem jest rowniez wynik. |
| beq ?clr | beq ?clr | ||
| Linia 14: | Linia 14: | ||
| beq ?clr | beq ?clr | ||
| - | ldx #$01 ;copy fr0 to frf | + | ldx #$01 ;kopiujemy mnozna do rejestru pomocniczego |
| ?cp lda fr0,x | ?cp lda fr0,x | ||
| sta ?frf,x | sta ?frf,x | ||
| Linia 20: | Linia 20: | ||
| bpl ?cp | bpl ?cp | ||
| - | jsr ?clr ;clear the fr0 (result) | + | jsr ?clr ;zerujemy bajty wyniku |
| ldx #16 | ldx #16 | ||
| - | ?mul lsr fr1+1 ;main loop | + | ?mul lsr fr1+1 ;glowna petla |
| ror fr1 | ror fr1 | ||
| bcc ?noad | bcc ?noad | ||
Wersja z dnia 06:27, 21 gru 2005
Procedura mnoży dwie 16-bitowe liczby bez znaku umieszczone w rejestrach FR0 ($D4) i FR1 ($E0). 32-bitowy wynik umieszczany jest w FR0.
int16mul
?frf = fr1+2
clc
lda fr0 ;gdy mnoznik albo mnozna jest zerem
ora fr0+1 ;to zerem jest rowniez wynik.
beq ?clr
lda fr1
ora fr1+1
beq ?clr
ldx #$01 ;kopiujemy mnozna do rejestru pomocniczego
?cp lda fr0,x
sta ?frf,x
dex
bpl ?cp
jsr ?clr ;zerujemy bajty wyniku
ldx #16
?mul lsr fr1+1 ;glowna petla
ror fr1
bcc ?noad
clc
lda fr0+2
adc ?frf
sta fr0+2
lda fr0+3
adc ?frf+1
sta fr0+3
bcs ?exit
?noad lsr fr0+3
ror fr0+2
ror fr0+1
ror fr0
dex
bne ?mul
clc
rts
?clr ldx #$03
lda #$00
?cl sta fr0,x
dex
bpl ?cl
rts
