Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
Monochromatyczne tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru.
Oto wspólne ich cechy:
- Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
- Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
- Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
- Grafika PMG nie może zakrywać "zapalonych" pikseli pola gry, niezależnie od priorytetów ustawionych w rejestrze GTIACTL (GTIACTLS). Wpływa jedynie na zmianę ich chrominancji, analogicznie jak w poprzednim punkcie.
- W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
- Dają możliwość prostego korzystania z tzw. trybów graficznych GTIA.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $2 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.