Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
From Atariki
Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.
Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum
Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:
zx_bitmap = $4000 ; pamięć obrazu ZX Spectrum zx_bitmap1 = $4800 zx_bitmap2 = $5000 zx_colormap = $5800 ; pamięć koloru antic dta $70,$70,$70 :64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100) :64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100) :64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100) dta b($41),a(antic)
Definiowanie trybu graficznego układu 6845
Przykładowe uruchomienie trybu graficznego "MODE 4" komputera Acorn Electron, BBC Micro i Amstrad CPC na wąskim (32 bajty) obrazie.
Display List:
antic           dta $70,$70,$70+$80
                :5 dta $42,a(ekr_6845),$2,$2,$2+$80
                dta $41,a(antic)
Pamięć ekranu:
                ldy #0
_1              tya
                sta ekr_6845,y
                iny
                bpl _1
                ...
ekr_6845        equ *
Przerwania DLI:
                sta _6502_a
ch_cnt          lda char
                inc ch_cnt+1
                sta wsync
                sta chbase
                lda _6502_a
                rti 
char            dta b($40),b($44),b($48),b($4c),b($50),b($54) 
Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45.
