AssKicker

From Atariki

Revision as of 21:50, 10 lut 2019; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.

Spis treści

Opis

Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).

Autorzy

Linki

Download

pouet.gif

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085

Ciekawostka

Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru.

Kod źródłowy

Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.

Personal tools