Robbo
From Atariki
Jedna z ważniejszych gier na ośmiobitowe Atari. Jest to pierwsza polska gra na "światowym" poziomie wykonania, która umożliwiła jej wydawcy, L.K. Avalon, rynkowy start.
Wzorowana na Boulder Dash oraz nieco na Sokobanie, ale względem nich mocno rozbudowana. Została napisana przez Janusza Pelca, podobno w trzy miesiące w trakcie przygotowań do matury. Wydana przez L.K. Avalon w 1989 roku (nr seryjny AC/AD 00189).
Oprócz pełnej wersji (64 plansze), powstała też wersja demonstracyjna (4 plansze) - transmitowano ją m.in. w audycjach Radiokomputer. L.K. Avalon wydało też edytor plansz Robbo Konstruktor, pozwalający tworzyć samodzielne gry.
Jedna z częściej przerabianych gier krążących po Polsce w latach dziewięćdziesiątych (zmiany dotyczyły głównie kształtu poszczególnych plansz).
Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem duszków pod pole gry (sprite underlay), celem dodania szóstego koloru w trybie ANTIC $04, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.
Istnieją co najmniej dwie różne wersje kasetowe wydane przez Avalon. Pierwsza z nich pokazywała licznik rekordów podczas wczytywania; późniejsza już nie miała licznika, za to "w zamian" zyskała zabezpieczenie przed kopiowaniem.
Cheaty
- Wpisanie na ekranie tytułowym hasła JANUSZ PELC zwiększa ilość żyć do 80.
- W czasie gry, zebranie śrubki gdy naciśnięte są klawisze Start, Select i Option, natychmiastowo przenosi do następnego etapu.
Wersja Atari ST
Gra została wydana przez firmę Larix z Pabianic w roku 1994. Grafika gry wzorowana na oryginale z wykorzystaniem większej ilości kolorów i rozdzielczości ST. Zawiera plansze identyczne jak w Robbo I/II i dodatkowe kilkanaście większych. Gra wykrywa sprzęt na jakim się uruchamia. Działa również na Falconie.
Odnośniki zewnętrzne
- Robbo w Atarimanii
- Demo Robbo w Atarimanii
- Robbo w Wikipedii