Prosty generator pseudolosowy
From Atariki
Czasami jest potrzeba generowania liczb pseudolosowych w powtarzalny sposób (np. w grach). W takim przypadku POKEY ze swoim rejestrem RANDOM nie będzie zbyt pomocny. Można wtedy użyć poniższej metody. Nie jest ona mojego autorstwa. Znalazłem to gdzieś na sieci, niestety źródłowego adresu w tej chwili nie znajdę.
Na początku inicjujemy generator. Do rejestrów A, X i Y zapisujemu wartości początkowe generatora.
init sta byte_a
stx byte_b
sty byte_c
rts
Następnie możemy wołać poniższą funkcję. Wartość zwracana jest w akumulatorze (cały bajt).
random lda byte_a
eor byte_b
asl
sta byte_a
clc
lda byte_b
adc byte_c
sta byte_b
lda byte_c
eor byte_b
sta byte_c
rts
Jak widać metoda jest dosyć szybka, zajmuje stałą ilość cykli, nie potrzebuje żadnych tablic. Wystarczą 3 bajty gdzieś w pamięci, i nie muszą być one obok siebie.
