Core Wars
From Atariki
Napisana w 2009 roku przez bobera implementacja Wojen rdzeniowych dla ośmiobitowego Atari. Program obsługuje nieoficjalny standard języka RedCode ICWS-88. Cała zabawa polega na napisaniu programu-wojownika, który zniszczy każdego przeciwnika. Zwycięstwo następuje w momencie wykonania przez ostatni aktywny wątek wroga rozkazu DAT.
Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu RedCode (RC.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x:
- COREWARS.MAN - opis pakietu jako całości,
 - MARS.MAN - opis programu uruchamiającego,
 - RC.MAN - opis kompilatora,
 - REDCODE.MAN - pełny opis języka RedCode w wersji ICWS-88.
 
Ta implementacja ma następujące ograniczenia:
- rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek,
 - cała walka trwa 32 rundy,
 - jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP').
 
Całość działa tylko pod SpartaDOS X. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje.
Skrócona instrukcja obsługi
-  Piszemy własnego wojownika. Zapisujemy go w pliku 
WOJOWNIK.RED, -  Kompilujemy go pisząc polecenie: 
RC WOJOWNIK.RED WOJOWNIK.CRE, -  Jeśli nie było błędów kompilacji, możemy startować walkę: 
MARS WOJOWNIK.CRE WROG.CRE. 
Można też uruchomić MARSa w trybie debug - z jednym wojownikiem. Jest to pomocne podczas testowania własnego zawodnika. Aby uruchomić grę w tym trybie należy podać tylko jeden program: MARS WOJOWNIK.CRE.
Download
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

