FC (format pliku)
From Atariki
Format modułu muzycznego obsługiwany przez program Future Composer.
offset | długość | opis |
$0000 | $0002 | identyfikator: $26,$23 |
$0002 | $0001 | tempo |
$0003 | $0100 | dane tracka 1 |
$0103 | $0100 | dane tracka 2 |
$0203 | $0100 | dane tracka 3 |
$0303 | $0080 | dane 32 instrumentów (każdy z nich składa się z 4 bajtów) |
$0383 | ... | dane 64 patternów |
... | ... | dane 32 obwiedni dźwięku |
Poniższe informacje dotyczą programu w wersji 1.32 (mega).
Spis treści |
Dane tracków
Znaczenie poszczególnych poleceń:
- $00..$3F - numer patternu,
- $40 xx - ustawia AUDCTL wartością xx,
- $8x - ustawia transpozycję dla tracka (8 jest przyjmowane, jako transpozycja "zerowa").
- $FE - koniec songu,
- $FF - zapętlenie songu.
Dane patternów
Znaczenie poszczególnych poleceń:
- $00..$3F - zagranie nuty ($00 = C-1, $01 = C#1, ...),
- $40..$5f - odstęp między nutami (ilość definiują bity 0..4 - można w ten sposób zapisać odstęp o 32 pozycje patternu),
- $80..$9f - zmiana instrumentu (numer definiują bity 0..4),
- $FF - koniec patternu.
Dane instrumentów
Każdy instrument zdefiniowany jest za pomocą 4 bajtów:
- $00: numer obwiedni ($00..$1F),
- $01: zniekształcenia wpisywane do AUDCx,
- $02: głębokość efektu powstałego przez naprzemienne granie dźwięku podstawowego i podniesionego o podaną ilość półtonów,
- $03: efekt specjalny ($00 - brak, bit 7 - 0=vibrato, 1=slide down).
Dane obwiedni
Znaczenie poszczególnych poleceń:
- $00..$7F - dane są ORowane ze zniekształceniem instrumentu i wynik zapisywany jest do AUDCx,
- $80..$FE - dane są bezpośrednio zapisywane do AUDCx, a dodatkowo AUDFx ustawiany jest na 0,
- FF - koniec obwiedni.