Dyskusja użytkownika:Mono

From Atariki

Revision as of 14:07, 22 cze 2016; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Metoda dość hakerska:

pha
plp
ror
Nawet za bardzo, bo zamaże D i I. Szybciej, chociaż dłużej:
lsr @
scc:eor #$80
--0xF 09:13, 6 mar 2013 (CET)
Znam, znam. Nawet w biblioteczce kodera jest i dlatego metoda hakerska znajduje się u mnie w brudnopisie :) Mono 12:53, 7 mar 2013 (CET)


Optymalizacja MUL by Draco

Błędne wyniki dla Y=0. -- 0xF 22:54, 20 wrz 2014 (CEST)

Racja, bo ror. --KMK 14:49, 21 wrz 2014 (CEST)
Dzięki. Faktycznie nie przemyślałem warunku brzegowego. Mono 14:11, 22 wrz 2014 (CEST)


Kategoria tryby graficzne

FNT, FWA (formatu bloku) i wiele innych to nie są tryby graficzne. -- 0xF 10:44, 21 cze 2016 (CEST)

Wycofałem i pododawałem linki. Chodziło mi o to, aby łatwo można było dotrzeć do informacji związanych z trybem graficznym (FWA nie jest nigdzie opisany, a poza treścią w trybie 15 jest tam przecież możliwość zmiany kolorów na DLI przez co uzyskuje się jednak nowy tryb graficzny choć programowy; zresztą nie jest opisany też Micropainter). Często mamy w Atariki opis formatu graficznego, albo programu ale nie ma żadnej informacji o samym trybie (albo jest włączona w opis programu graficznego, lub formatu pliku). Ja nie znam szczegółów dotyczących trybów więc nie mogę tego opisywać, ale chciałem w jakiś sposób zgromadzić te informacje, które są pod kategorią i stąd zamieszanie. Jak to zrobić lepiej (oczywiście najlepiej zrobić osobne artykuły ze szczegółowym opisem trybu graficznego)? Jak skategoryzować np taki format SXS - niby nie jest to nowy tryb, bo to zwykły font, ale myślę że zorganizowanie danych fonta i sposób wyświetlania na ekranie definiuje jednak tryb graficzny. Poza SXS problematyczne są też np. PGR, MCH, INP, ILC, APC czy ogólnie tryby G2F. -- Mono 13:09, 21 cze 2016 (CEST)
Twoja definicja "trybu graficznego" jest zbyt szeroka. To, że w trybie 15 postawimy DLI, na którym zmienimy kolory, nie czyni z tego nowego trybu graficznego. Podobnie SXS ze stosowaniem czterech znaków GR. 0 jako jeden znak, to ciągle jest tryb 0. APC to co innego, bo tutaj para pikseli GR.11 i GR.9 stanowi logicznie piksel 256-kolorowy. Podobnie tryby interlace. --0xF 16:07, 22 cze 2016 (CEST)
Personal tools