Programowanie: Konwersje znaków ATASCII i ANTIC
From Atariki
Revision as of 21:03, 22 sty 2019; view current revision
←Older revision | Newer revision→
												
			←Older revision | Newer revision→
[Edytuj]
ATASCII → ANTIC
Program przekształca wpisany do akumulatora znak w kodzie ATASCII na kod ekranowy ANTIC-a. Wynik w akumulatorze.
Najkrótszy kod:
atascii2antic:
    asl
    php
    adc #$c0
    spl:eor #$40
    plp
    ror
    rts
Dwa bajty dłuższe, ale szybsze:
atascii2antic:
    asl
    adc #$c0
    spl:eor #$40
    lsr
    scc:eor #$80
    rts
Najdłuższa metoda, nie używa stosu, znacznika C ani D:
atascii2antic:
    bit const20
    sne:eor #$40
const40 equ *-1
    bit const40
    sne:eor #$20
const20 equ *-1
    rts
Można oczywiście użyć tablicy:
atascii2antic:
    tax
    lda antic,x
    rts
antic:
:32 .byte $40+#
:64 .byte $00+#
:32 .byte $60+#
:32 .byte $c0+#
:64 .byte $80+#
:32 .byte $e0+#
[Edytuj]
ANTIC → ATASCII
Zasadniczo konwersję przeprowadza się analogicznie:
antic2atascii:
    asl
    php
    spl:eor #$40
    adc #$40
    plp
    ror
    rts
Dwa bajty dłuższe, ale szybsze:
antic2atascii:
    asl
    spl:eor #$40
    adc #$40
    lsr
    scc:eor #$80
    rts
Najdłuższa metoda, nie używa stosu, znacznika C ani D:
antic2atascii:
    bit const40
    sne:eor #$20
const20 equ *-1
    bit const20
    sne:eor #$40
const40 equ *-1
    rts
Wersja tablicowa:
antic2atascii:
    tax
    lda atascii,x
    rts
atascii:
:64 .byte $20+#
:32 .byte $00+#
:32 .byte $60+#
:64 .byte $a0+#
:32 .byte $80+#
:32 .byte $e0+#
[Edytuj]
Warianty
Jeśli w programie mamy już procedurę konwersji ATASCII → ANTIC, można użyć innej metody:
antic2atascii:
    jsr atascii2antic
    jmp atascii2antic
lub też (dysponując wersją stablicowaną):
antic2atascii:
    tax
    ldy antic,x
    lda antic,y
    rts
Analogiczną konwersję ATASCII → ANTIC można oczywiście przeprowadzić mając procedurę konwersji ANTIC → ATASCII
atascii2antic:
    jsr antic2atascii
    jmp antic2atascii
lub dysponując tablicą:
atascii2antic:
    tax
    ldy atascii,x
    lda atascii,y
    rts
						
			
		