Transmuter

From Atariki

Revision as of 10:46, 4 mar 2024; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:transmuter.png

Właściwie tytuł brzmi "Trans Muter", przynajmniej tak wygląda na ekranie tytułowym. Gra wydana w roku 1987 przez Codemasters, początkowo na ZX Spectrum i Amstrada, w tym samym roku skonwertowana na Atari przez Maureen Copeland. Za muzykę w wersji Atari odpowiada David Whittaker, co stanowi główny atut gry.

Wolne tłumaczenie instrukcji

Ludzkość musiała opuścić powierzchnię Ziemi i wycofać się do podziemi, ponieważ Słońce przekształciło się w czerwonego olbrzyma. Co gorsza, śmiercionośne maszyny chcą zniszczyć ludzi. Ostatecznie ocalałym udało się opuścić planetę i znaleźć nowe miejsce do życia. Teraz, lata później, gracz wciela się w rolę Overlorda Tenza, aby wrócić na Ziemię i zniszczyć maszyny.

Gra jest strzelanką, w której statek kosmiczny gracza porusza się od lewej do prawej, strzelając do wszystkiego w zasięgu wzroku. W niektórych sekcjach konieczne jest ostrożne poruszanie się po otoczeniu - dotykanie ścian jest tak samo niezdrowe, jak trafienie przez wroga. Ulepszenia statku zdobywa się poprzez gromadzenie punktów. Po osiągnięciu określonej liczby punktów zapala się pierwsze ulepszenie - prędkość. Po naciśnięciu przycisku zostanie ono zastosowane na statku - ale jeśli gracz jest bardziej zainteresowany jednym z pozostałych czterech ulepszeń (najdroższe są tarcze ochronne), musi poczekać, aż zdobędzie wystarczającą liczbę punktów, aby sobie na to pozwolić.

Krótkie info

Grafika:transmuter_boss.png

  • gra wygląda tak, jakby nie używała detekcji sprzętowej duszków
  • ulepszenia naszej bronii pojawiają się wraz z punktami (są przedstawione jako ikonki na dole). Aktywujemy je klawiszem spacji
  • niestety prędkość rozgrywki jest usypiająca
  • gra składa się właściwie z czterech zapętlających się poziomów

- poziom pierwszy jak na pierwszej grafice, zakończony Bosem (patrz obok)

- poziom bonusowy (Uwaga! Można zginąć!)

- tunel (tu uważać trzeba na przewężenia, brak wrogów)

- poziom drugi różniący się grafiką od pierwszego, zakończony takim samym bosem

  • naszym pojazdem można się poruszać do około połowy ekranu, ale trzeba uważać na Bosa, zawsze pojawia się na środku ekranu


Odnośniki zewnętrzne

Personal tools