Rebound

From Atariki

Revision as of 09:30, 17 gru 2024; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji MicroValue. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj tutaj, zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic tutaj.

Grafika:Rebound.gif

Spis treści

Z czym to się je..

"Taaaak, proszęęęę Państwa!!! Mamy finał!!! Rok 2107 to nasz roook!!!" - głos komentatora wyraźnie wskazywał na Twój sukces, drogi graczu. Jako pierwszy w historii naszego kraju doszedłeś do finału w grze "Rebound" - nowoczesnej odmianie tenisa. Nie zawiedź nas!!!

Okoliczności przyrody

Gra pseudosportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjską markę MicroValue w zestawie o nazwie Four Great Games Volume 3. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonałą grafikę, szybką akcję i świetną muzykę (perkusja), której motyw występuje w kilku starszych demach.

Sposób gry, czyli technikalia

Ekran tytułowy:

  • OPTION - wybór poziomu trudności (od 1 do 3, prędkość rozgrywki)
  • SELECT - wybór ilości graczy (1 lub 2)
  • START - rozpoczęcie gry

Ekran gry: podzielony jest na trzy poziome części:

  • część górna dotyczy gracza numer 2 (lub komputera, gdy zastępuje on żywego przeciwnika);
  • część dolna dla 1 gracza
  • część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw

Jak grać: gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy Pong okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność.

Drobne oszustwa

Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje "skuchę" gracza sterowanego przez komputer — nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakichś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.

Podobne gry dla Atari XL/XE

Linki zewnętrzne

Personal tools