Programowanie: Mnożenie 16-bitowe z wynikiem 32-bitowym
From Atariki
Procedura mnoży dwie 16-bitowe liczby bez znaku umieszczone w rejestrach FR0 ($D4) i FR1 ($E0). 32-bitowy wynik umieszczany jest w FR0.
int16mul ?frf = fr1+2 clc lda fr0 ;if one of the numbers is 0 ora fr0+1 ;the result is 0 as well beq ?clr lda fr1 ora fr1+1 beq ?clr ldx #$01 ;copy fr0 to frf ?cp lda fr0,x sta ?frf,x dex bpl ?cp jsr ?clr ;clear the fr0 (result) ldx #16 ?mul lsr fr1+1 ;main loop ror fr1 bcc ?noad clc lda fr0+2 adc ?frf sta fr0+2 lda fr0+3 adc ?frf+1 sta fr0+3 bcs ?exit ?noad lsr fr0+3 ror fr0+2 ror fr0+1 ror fr0 dex bne ?mul clc rts ?clr ldx #$03 lda #$00 ?cl sta fr0,x dex bpl ?cl rts