AuDecoder

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 01:39, 23 lip 2012
Jhusak (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Jhusak (Dyskusja | wkład)
(rozszeszenie opisu, poprawka linku.)
Linia 3: Linia 3:
Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane). Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane).
 +
 +Pod koniec 2023 nastąpiła aktualizacja - powstał kod dekodera w c wywoływany z linii komend - z powodu problemów ze środowiskiem Lazarus (przetłumaczony z .pas na c przy pomocy AI :)
Autorem tandemu jest [[Jakub Husak]]. Autorem tandemu jest [[Jakub Husak]].
-[http://code.google.com/p/audecode Strona projektu]+[https://github.com/jhusak/audecode Strona projektu]
-[[Kategoria:Atari_8-bit]]+[[Kategoria:Emulacja]]
-[[Kategoria:Oprogramowanie]]+
-[[Kategoria:Programy użytkowe]]+

Aktualna wersja

Tandem dwóch programów pozwalający na bezkosztowe przenoszenie danych z dyskietek Atari (przy użyciu Atari ze stacją dysków) na komputery PC. Pierwszy etap procesu to wpisanie ręczne małego programu w BASICu, który generuje falę dźwiękową, w ktorej zakodowane są dane sektorów dyskietki. Taki dźwięk wprowadzany jest przez wejście audio do komputera PC, a następnie dekodowany programem AuDecoder.

Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane).

Pod koniec 2023 nastąpiła aktualizacja - powstał kod dekodera w c wywoływany z linii komend - z powodu problemów ze środowiskiem Lazarus (przetłumaczony z .pas na c przy pomocy AI :)

Autorem tandemu jest Jakub Husak.

Strona projektu

Personal tools