Black Magic Composer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:01, 17 cze 2006
Seban (Dyskusja | wkład)
(screen-shoty oraz dodatkowy opis)
← Previous diff
Wersja z dnia 06:57, 18 cze 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 2: Linia 2:
-[[Muzyk|Muzycy]], którzy używali BMC-a:+[[Muzyk|Muzycy]], którzy na polskiej scenie używali BMC-a:
*[[Marucha]]/[[Atari Programming Champions|APC]] *[[Marucha]]/[[Atari Programming Champions|APC]]

Wersja z dnia 06:57, 18 cze 2006

Grafika:Black_magic_composer.gif

...lub po prostu BMC. Pochodzący z początku lat 90-tych XX w. jeden z bardziej zaawansowanych programów muzycznych, autorstwa Gnome Design, mający jak na ówczesne czasy niesamowite możliwości (dźwięki typu sid, sinus oraz możliwość dołączenia sampli!). Program mógł być obsługiwany za pomocą joysticka lub myszy od Amigi/ST. Wygląd i obsługa menu były wzorowane na systemach znanych z 16-bitowych maszyn (takich jak TOS). Z uwagi na skomplikowaną obsługę oraz brak dokumentacji (program dotarł do Polski już w postaci "połamanej"), dlatego na polskiej scenie nie cieszył się specjalną popularnością. Jego poważną wadą był także player, który co prawda umożliwiał uzyskanie bardzo fajnych i zaawansowanych brzmień, jednak czas który procesor komputera musiał poświęcić ja jego wykonanie pozostawiał wiele do życzenia. Do tego błędy w kompilatorze muzyki spowodowały iż jedynie wytrwali muzycy przy współpracy ze koderami mogli zastosować muzykę stworzoną przy pomocy BMC w docelowej produkcji. Jako taką popularność program zyskał jedynie na niemieckiej scenie ATARI, gdzie używali go autorzy (Gnome Design) oraz niektórzy z koderów tworzących części do dem Halle Project czy Hobby Tronic.


Muzycy, którzy na polskiej scenie używali BMC-a:

Personal tools