Bump mapping

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:14, 18 wrz 2005
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
0xF (Dyskusja | wkład)
(Bumpong)
Linia 1: Linia 1:
-'''Bump Mapping''' jest terminem związanym z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów.+Termin związany z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów na bazie padającego na nie światła.
-Przykłady użycia w takich produkcjach jak: [[More!]], [[Trip 6]], [[Total Daze]], [[Numen]]+Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w [[QuaST 97 invitation|intrze do invitation na QuaST-a 97]] autorstwa [[Mayonez]]a.
 +Przykłady użycia w takich produkcjach jak: [[Ultra]], [[More!]], [[Trip 6]], [[Total Daze]], [[Numen]], [[Bumpong]].
[[Kategoria:Glosariusz]] [[Kategoria:Glosariusz]]
{{stub}} {{stub}}

Aktualna wersja

Termin związany z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów na bazie padającego na nie światła.

Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w intrze do invitation na QuaST-a 97 autorstwa Mayoneza. Przykłady użycia w takich produkcjach jak: Ultra, More!, Trip 6, Total Daze, Numen, Bumpong.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools