DRP (format pliku)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:05, 17 lut 2015
Mono (Dyskusja | wkład)
(zestaw sampli bmc)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(Uwagi)
Linia 3: Linia 3:
<table border=1> <table border=1>
<tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr> <tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr>
-<tr><td>$0000</td><td>$0020</td><td>Adresy pierwszych bajtów sampli (LSB-MSB).</td></tr>+<tr><td>$0000</td><td>$0020</td><td>Adresy początków sampli (LSB-MSB).</td></tr>
-<tr><td>$0020</td><td>$0020</td><td>Adresy ostatnich bajtów sampli (LSB-MSB).</td></tr>+<tr><td>$0020</td><td>$0020</td><td>Adresy końców sampli (LSB-MSB).</td></tr>
<tr><td>$0040</td><td>$0002</td><td>Długość bloku wszystkich sampli (LSB-MSB).</td></tr> <tr><td>$0040</td><td>$0002</td><td>Długość bloku wszystkich sampli (LSB-MSB).</td></tr>
<tr><td>$0042</td><td>...</td><td>Próbki 4-bit pcm unsigned kolejnych sampli.</td></tr> <tr><td>$0042</td><td>...</td><td>Próbki 4-bit pcm unsigned kolejnych sampli.</td></tr>
</table> </table>
-Uwagi:+= Uwagi =
* Próbki zapisane są w bajcie w kolejności najpierw młodszy nibble, potem starszy. * Próbki zapisane są w bajcie w kolejności najpierw młodszy nibble, potem starszy.
-* Jeśli sample nie jest wykorzystany wtedy adres pierwszego i ostatniego bajtu jest równy 0.+* Jeśli sample nie jest wykorzystany wtedy adres początku i końca sampla jest równy 0.
 +* Adres końca sampla - adres początku sampla = długość sampla.
 +* Program lokuje sample począwszy od adresu $7982.
* Plik stanowi parę z plikiem muzyki [[MSC (format pliku)|MSC]]. * Plik stanowi parę z plikiem muzyki [[MSC (format pliku)|MSC]].
[[Kategoria: Formaty plików]] [[Kategoria: Formaty plików]]

Aktualna wersja

Format zestawu sampli obsługiwany przez program Black Magic Composer.

offsetdługośćopis
$0000$0020Adresy początków sampli (LSB-MSB).
$0020$0020Adresy końców sampli (LSB-MSB).
$0040$0002Długość bloku wszystkich sampli (LSB-MSB).
$0042...Próbki 4-bit pcm unsigned kolejnych sampli.

Uwagi

  • Próbki zapisane są w bajcie w kolejności najpierw młodszy nibble, potem starszy.
  • Jeśli sample nie jest wykorzystany wtedy adres początku i końca sampla jest równy 0.
  • Adres końca sampla - adres początku sampla = długość sampla.
  • Program lokuje sample począwszy od adresu $7982.
  • Plik stanowi parę z plikiem muzyki MSC.
Personal tools