Deep Blue C

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:48, 29 gru 2008
KMK (Dyskusja | wkład)
(dr. red.)
← Previous diff
Wersja z dnia 20:50, 29 gru 2008
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 26: Linia 26:
* Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash) * Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash)
-Prawdziwie mocną stroną DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w [[Atari Basic]], oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:+Prawdziwie mocną stroną DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w [[Atari BASIC]], oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:
* AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie * AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie
* DBC - biblioteka uruchomieniowa * DBC - biblioteka uruchomieniowa

Wersja z dnia 20:50, 29 gru 2008

Jeden z nielicznych kompilatorów języka C na małe Atari. Jego składnia jest zbliżona do standardu ANSI C, z istotnymi ograniczeniami. Niedostępne są:

  • struktury, unie
  • tablice wielowymiarowe
  • liczby zmiennoprzecinkowe
  • funkcje zwracające wartości typu innego niż int
  • operator sizeof
  • rzutowanie typów

Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C:

  • Ostatni człon (case lub default) klauzuli switch musi być zakończony jedną z instrukcji: break, continue lub return.
  • Typ char jest zawsze bez znaku.
  • Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone.
  • Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków.
  • Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów.

Środowisko Deep Blue C (DBC) zapewnia dostęp do następujących konstrukcji programowych:

  • Typy podstawowe: char, int, typ wskaźnikowy (pointer)
  • Tablice jednowymiarowe
  • Operatory jednoargumentowe: + - * & ++ -- ! $- (tylda)
  • Operatory dwuargumentowe: + - * / % | ^ & == != < <= >= << >> <op>= && || ?: ,
  • Słowa kluczowe: if, else, while, break, continue, return, for, do, switch, case, default
  • Dyrektywy kompilatora: #define, #include
  • Linker (konsolidator) z funkcją relokowania
  • Stałe: szesnastkowe, ósemkowe, \ (backslash)

Prawdziwie mocną stroną DBC są dołączone do środowiska biblioteki programistyczne. Zapewniają one niemal ten sam zestaw funkcji jak w Atari BASIC, oprócz zmiennych typu rzeczywistego. Poniżej przedstawiono podstawowe biblioteki dostępne podczas tworzenia programu:

  • AIO - biblioteka podstawowych funkcji wejścia/wyjścia. Praktycznie wymagana w każdym tworzonym programie
  • DBC - biblioteka uruchomieniowa
  • GRAPHICS - biblioteka graficzna. Tryby tekstowe i graficzne Atari oraz funkcje graficzne wzorowane na Atari Basic
  • PMG - biblioteka grafiki grafiki Gracz-Pocisk (Player Missile Graphics)
  • PRINTF - biblioteka obsługi konsoli

Użyteczny jest kod źródłowy ww. bibliotek znajdujący się razem z innymi plikami DBC. Dodatkowo na stronie APX udostępniono również kod źródłowy całego środowiska programistycznego.

Materiały źródłowe: [1] AtariArchives.org, http://www.atariarchives.org/APX/showinfo.php?cat=20166

Personal tools