FWA (format bloku)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:40, 22 cze 2016
Mono (Dyskusja | wkład)
(usuniecie kategorii tryby graficzne)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(styl.)
Linia 1: Linia 1:
-Format bloku zapisywanego przez program graficzny [[Fun With Art]].+Format bloku zapisywanego przez program graficzny [[Fun with Art]].
<table border=1> <table border=1>
Linia 17: Linia 17:
0 1 2 3 4 5 6 7 piksel 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel
-Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok posiada szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.+Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.
Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2. Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2.
Linia 32: Linia 32:
== Linki == == Linki ==
-* [[FWA|Format obrazu]] zapisywanego przez program [[Fun With Art]]+* [[FWA|Format obrazu]] zapisywanego przez program [[Fun with Art]]
[[Kategoria: Formaty plików]] [[Kategoria: Formaty plików]]

Aktualna wersja

Format bloku zapisywanego przez program graficzny Fun with Art.

offsetdługośćopis
$0000$0001szerokość (1..160)
$0001$0001wysokość (1..192)
$0002...dane pikseli

Dane pikseli zawierają kolejne piksele bloku (w trybie 4-kolorowym) zapisane w kolejności od lewej do prawej i z góry na dół.

W obrębie bajtu kolejne piksele zapisywane są następująco:

0           1            bajt
76 54 32 10 76 54 32 10  para bitów
.. .. .. .. .. .. .. ..
0  1  2  3  4  5  6  7   piksel

Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.

Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2.

0           1            bajt
76 54 32 10 76 54 32 10  para bitów
.. .. .. .. .. .. 00 00
0  1  2  0  1  2         piksel
0        1               linia

Wolne bity ostatniego bajtu bloku wypełniane są zerami.

Blok danych graficznych nie zawiera żadnej informacji o ustawieniach rejestrów kolorów.

Linki

Personal tools